OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och kamouflagesystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Tjänsten är organiserad inom avdelning Procurement och Missile Systems. Inköp inom Saab Dynamics (SBD) står för service, kvalité, och teknik i framkant. Vi är ett gäng härliga medarbetare som direkt bidrar till företagets resultat genom vårt arbete. Vi ansvarar för att anskaffa varor och tjänster i rätt tid, till rätt kvalitet och med bästa totalkostnad. Genom vårt nära samarbete med leverantörer tillför vi unik kompetens till företaget. Vårt kontaktnät är mycket stort och i många delar komplext och utmanande. Vi hanterar allt från inköp av standardartiklar till partnerskap med världsledande storföretag. Ofta påverkas dessutom vårt arbete av yttre omständigheter och kundkrav som innebär extra utmaningar för oss.
Din framtida utmaning
Som operativ inköpare kommer du att ansvara för inköpshandläggning av produkt eller tjänst inom ett av våra varugruppsteam.
Du kommer ansvara för att upprätta inköpsorder utifrån produktionsbehov, säkerställa att leveranser till förråd och slutkund sker enligt krav och önskemål (tid och kvalitet) genom leveransbevakning, skicka förfrågan och utvärdera offerter, förhandla med leverantörer för standardartiklar och ej avtalade artiklar. Du kommer också att ansvara för att registrera och uppdatera utpekade fält i affärssystemet avseende artikelinformation och leveransparametrar. Dessutom tillkommer kontinuerligt arbete med kostnadsbesparingar och claims inom eget sortiment.
Du kommer i samverkan med din varugrupp säkerställa leverantörsstrategier utifrån verksamhetens behov.
Den du är idag
Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet från operativt arbete inom inköp eller logistik. Du kommer ha omfattande kontakter inom och utanför företaget, vilket kräver att du är en utåtriktad person som har förmåga att arbeta såväl självständigt som i team mot uppsatta mål och tidplaner. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ. Du har ett utpräglat ordningssinne och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Kinell, rekryteringsansvarig
+46 58683277, +46 734463277
Leif Lundin, rekryterande chef
+46 73 4461631
Ulla-Karin Fredlund, Unionen
+46 586 82752
Mikael Strohmaier, AF
+46 (0)586-83455
Malin Svahn, rekryterande chef
+46 13 186670, +46 734 186670
Per Abrahamsson, handledare
+46 183583, +46 734 183583
Johanna Aspman, Human Resources
+46 13 181499
Håkan Frank, rektryterande chef
+46 13 186039, +46 734 186039
Malin Ingerhed, handledare
+46 013-186383, +46 0734-186383
Omid Sotoudeh, rekryterande chef
+46 13-186632, +46 734 186632