OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en flexibel lagspelare som vill vara en del av Saabs inköpsfunktion? Vi söker nu en erfaren operativ inköpare till Saab Dynamics i Linköping.
Om företaget
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Verksamheten präglas av tillverkning av komponenter i komposit såsom utskjutningsrör, radomer, fenor etc.
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare ingår det att säkra att Saabs inköpsstrategi, arbetssätt och inköpspolicy tillämpas. Upprätta inköpsorder i affärssystemet IFS baserad på inköpsanmodan och genomföra köpberedning i samråd med strategisk inköpare och köpkvalitet.
Arbetsuppgifterna innebär även att mäta, analysera och förmedla överenskomna KPI: er till leverantörer. Ansvara för leveransbevakning och registervård för ett antal inköpsartiklar. I rollen ingår det även att säkerställa att exportkontrollkrav hanteras och är uppfyllda, samt handlägga reklamationsärenden i samråd med köpkvalitet.
Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av inköpsarbete, med fördel inom tillverkande industri med internationella kontakter. Som inköpare har du ett dagligt samarbete och kommunikation med andra, vilket kräver att du är serviceinriktad och kan agera problemlösande. Du är självgående och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis.
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du;
• Har akademisk utbildning inom relevant område och har tidigare erfarenhet från inköp
• Kunskap och erfarenhet i affärssystem, gärna IFS
• Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska
Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag om cirka ett år via Skill, med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.