Operativ inköpare till Saab Huskvarna

Operativ inköpare till Saab Huskvarna

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll och besitter stor datorvana? Är du en ambitiös person som vill vara en del av Saabs operativa inköpsfunktion? Läs mer om tjänsten nedan!

Om företaget
Saab Training & Simulation, en affärsenhet i Dynamics, är världsledande inom avancerad militär utbildningsmateriel. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför lasersimulatorer, instrumenterade träningsanläggningar, målmateriel samt tillhandahåller tjänster som service och underhåll av levererade system.

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Inköpsavdelningen levererar en strategisk och operativ inköps - och leveranskedja och är en nyckelfaktor för att säkra leveranser på Saab. I denna roll kommer du får arbeta operativt med inköp av standardartiklar. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:
- Vårda och hantera leverantörskontakter
- Orderläggning i affärssystem
- Returhantering
- Leveransbevakning och uppföljning
- Tillhörande administration inom inköp

Du kommer samarbeta med både interna och externa parter i tjänsten för att kunna säkerställa leveranser och driva ditt arbete framåt. Du blir en del av ett team på 20 personer och arbetet är förlagt på plats i Huskvarna.

Din profil
Vi söker dig som har utbildning inom inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Vidare ser vi att du har:
- Kunskap och erfarenhet i affärssystem, gärna MPS/inköpssystem.
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

För att trivas i denna roll är du kommunikativ och trivs med ett brett kontaktnät, både internt och externt. Du är nyfiken och söker själv information när så krävs. Vidare är du strukturerad och drivande i ditt arbete. Vi ser också att du är noggrann för att kunna verka i en stor komplex organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ett år där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på Saab.

Du är välkommen med din ansökan på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivia Cedervall på 036-18 83 03 eller olivia.cedervall@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024