Operativ inköpare till Saab i Göteborg

Operativ inköpare till Saab i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem.Nu söker vi en Operativ Inköpare till Saab Surveillance.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Detta är en mycket interaktiv och en central stödjande roll inom Surveillance-inköpsorganisationen.
Huvudsakliga ansvarsområden för rollen är:
- Koordinera och administrera Saab-levererade komponenter (t.ex. EOL-komponenter) till leverantörer från inköp, inklusive transaktioner i IFS
- Koordinera och administrera försäljning av Saab-säkrade komponenter till leverantörer inklusive transaktioner i IFS
- Delta i processutveckling inom komponentdistribution i samverkan med intressenter
- Hantera konsignationslager inklusive transaktioner i IFS
- Driva processutveckling inom konsignationslösningar och stödja vid avtalsförhandlingar
- Ansvara för att följa upp och agera på definierade prestationsindikatorer
- Hantera intern komponentdistribution mellan anläggningar inklusive exportlicenser (DO, Distribution Orders)
- Hantera krav på levererade komponenter gentemot interna intressenter (lager)

Rollen är baserad i Göteborg men kommer att ha ansvar för alla anläggningar inom Surveillance (Sverige).

Din profil



Vi söker en strukturerad och kommunikativ person som är bra på administration. Rollen kommer att vara en blandning av att hantera IFS-transaktioner samt att koordinera materialförsörjning med kollegor och leverantörer.
Krav:
- Relevant utbildning inom inköp
- Minst 1 års erfarenhet inom inköp
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Kommunikativ
- Goda tekniska kunskaper

Meriterande:
- Erfarenhet av IFS

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2024
  • Ansök senast: 19 september 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024