Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och kommunikativ lagspelare med intresse för operativt inköp? Lockas du av en roll med stort ansvar och möjlighet att växa? Då ser vi fram emot din ansökan till tjänsten som Operativ Inköpare.
OM TJÄNSTEN:
I rollen som Operativ Inköpare har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa inleverans av planerade behov till SAAB:S produktion, vilket kännetecknas av ett stort leveransfokus. Det ställer också höga krav på kvalitet, problemlösning, flexibilitet och snabba insatser från både leverantörer och köpare. Du förväntas kunna hantera alla av de inom rollen operativt inköp förekommande uppgifter som orderläggning, leveransbevakning och i förekommande fall reklamationshantering. Du bör vidare på ett enkelt sätt kunna manövrera mellan uppgifter av olika karaktär. Dina viktigaste gränssnitt, utöver leverantörerna, är mot produktionsplanering, strategiskt inköp samt exportkontrollfunktioner.
Exempel på arbetsuppgifter:
Orderläggning och leveransbevakning
Dialog med leverantörer
Hantering och uppdatering av orderstatus i affärssystem
Leverantörsutveckling och arbete med varugrupper
SÖKER DIG SOM:
Relevant utbildning inom inköp eller tidigare erfarenhet av inköpsarbete
God förståelse för inköpsprocessen och har ett utvecklat affärssinne
Goda kunskaper i Inköps modulen i affärssystemet IFS, eller erfarenhet från liknade affärssystem
God datorvana och kunskaper inom Officepaket
Goda kunskaper i engelska och svenska
Då du arbetar i en internationell miljö är du lyhörd för kulturella skillnader och har förmågan att samarbeta med leverantörer på både en taktiskt och operativ nivå. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och du som söker har ett naturligt driv och trivs bra i en kommunikativ roll. Vi tror också att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet. Vi ser även att du är självständig, strukturerad och en initiativrik person som får saker och ting att hända.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Samarbetet är långsiktigt och möjlighet till att bli tillsvidareanställd hos kundföretaget finns på sikt.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Efter överenskommelse
Placering: Karlskoga
Rekryteringsansvarig: Julia Dahlberg
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om kundföretaget:
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land-, och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företaget respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?