Operativ inköpare till Saab i Östersund

Operativ inköpare till Saab i Östersund

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med inköp i en dynamisk och internationell miljö? Om du även trivs i en kommunikativ roll och vill vara en del av Saabs inköpsfunktion så har vi rollen för dig! Vi söker nu en erfaren operativ inköpare till Saab i Östersund.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

På affärsenheten Tactical Support Solutions kommer du tillhöra staben Sourcing and Business Support som bl.a består av operativt och strategiskt inköp.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare hos Saab kommer du framförallt att arbeta i anskaffningsprocesserna. Detta innebär mer ingående ansvarsområden som:

- att lägga beställningar
- att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
- offerthantering och utvärdering av dessa
- fakturahantering
- mätning och uppföljning av leverantörerna
- hantering av returer och reklamationer.

Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. Du hanterar också förfrågningar och mindre upphandlingar.

Din profil
Vi söker dig som:

• Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
• Trivs i produktionsmiljö och har ett intresse för teknik
• Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
• Uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska

För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Erik Öquist på mailadress erik.oquist@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024