Operativ inköpare till Saab Kockums, Muskö

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saab Kockums AB är en helhetsleverantör av marin högteknologi i världsklass - på ytan och under. Vi designar, bygger och underhåller marina ytfartyg och ubåtar som innehåller världens mest avancerade smygteknik. Andra framgångsrika produkter är det luftoberoende Stirling (AIP) systemet och minröjningssystem.
På Saab Kockums AB är produktionen hjärtat i varvsverksamheten. Vi ansvarar för nybyggnation, ombyggnad samt underhåll av ytfartyg och u-båtar. Att jobba hos oss innebär att du får jobba med morgondagens teknologi i en miljö som andas både nytänkande och världsarv. För att Saab Kockums AB ska kunna tillhöra världseliten, både på ytan och under, krävs framsynthet, fantasi och kreativitet. Kanske är just Du den vi söker.


Dina arbetsuppgifter
I organisationen finns en strategisk inköpare som ansvarar för upphandlingar och avtal med leverantörer. Din uppgift blir att ansvara för allt operativt arbete kring inköp. Exempel på områden som det köps artiklar till är el, tele, VVS, plåt, mekanik. Det ingår även inköp av tjänster inom brandlarm, hydraulik, mekanik, städ med mera.
Du arbetar i nära samarbete med alla delar av verksamheten och kommer att vistas både i verkstaden och ute på fartygen i docka eller vid kaj vilket kräver att du är rörlig.


Din profil
Du har 4-6 år erfarenhet av operativt inköp, gärna inom teknikområdet och även från inköp av tjänster. Du har mycket energi och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är prestigelös och har lätt att växla mellan arbetsuppgifter och har en god förmåga att fungera i rollen som spindeln i nätet. Du är nyfiken och sätter dig snabbt in i nya uppgifter och lär dig nya system. Din förmåga att kommunicera med människor både internt och externt kommer att bli en framgångsfaktor.

Du har körkort och tillgång till egen bil då det inte är praktiskt möjligt att alltid åka kollektivt. Du bor i närområdet, förslagsvis i Haninge eller Nynäshamn.
Svenskt medborgarskap är ett krav.



Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett visstidsuppdrag med start i september 2017. Uppdraget sträcker sig året ut med eventuell möjlighet till förlängning.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare Stina Bylund.

Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.industrikompetens.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.

Intervjuer och urval sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!



Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024