Operativ inköpare till Saab Surveillance

Operativ inköpare till Saab Surveillance

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en operativ inköpare inom elektronik till Saab Surveillance i Göteborg. Hos oss arbetar du i en spännande miljö med tekniska produkter i framkant och erbjuds en roll med utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Saab är verksamma på den globala marknaden och arbetar med produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab blickar ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. På Saab samarbetar man med kollegor runt om i världen som alla delar utmaningen– att göra världen till en säkrare plats.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare blir du en viktig del i att säkerställa materialförsörjningen av elektronikkomponenter såsom kretskort och mönsterkort till vår produktion. Du ansvarar för att koordinera ingående material i samverkan med produktion och projektledning samtidigt som du är drivande i frågor rörande produkten som ska köpas in. Arbetet innefattar orderläggning, leveransbevakning samt leverantörsavstämningar kring orderstatus inom en av våra varugrupper där du ingår i ett team med strategiska inköpare, andra operativa inköpare och projektinköpare.

Rollen innefattar även följande:

• Skicka ut förfrågningar, RFQ:er
• Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet IFS
• Reklamationer (mot leverantör)
• Vård av inköpsartiklar i affärssystemet IFS
• Rapportera KPI:er såsom leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer
• Leverantörsutveckling och varugruppsarbete
• Hanterar fakturor


Din profil
Vi söker dig som har:

• Relevant utbildning inom inköp eller tidigare erfarenhet av inköpsarbete
• Förståelse för inköpsprocessen och ett utvecklat affärssinne
• Kunskaper i procurement modulen i affärssystemet IFS systemet, eller från liknade affärssystem
• Goda kunskaper inom Officepaket
• God kommunikativ förmåga och som behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär en hel del administration och därför bör du vara strukturerad, analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare bygger arbetet på samverkan inom teamet och mellan olika avdelningar och därmed behöver du vara relationsorienterad i samarbetet både i det externa och interna gränssnittet.

För att lyckas i tjänsten ska du vilja lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med kollegorna. Du kommer att trivas hos oss om du uppskattar variation i arbetet och vågar tänka i nya banor.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på mail johan.zizala@skill.se


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024