OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik SRP söker nu en inköpare till att bli en del av deras öppna och framåtsträvande team! Det här är en ypperlig chans för dig som vill bli en del av en global organisation och ta nästa steg i din karriär. I denna roll är det viktigt att du har en god förståelse för inköpsrollen och dess processer. Viktiga egenskaper i den här rollen är att du är analytisk lagd, öppensinnad och en lagspelare med positiv inställning. Tjänsten startar omgående så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Sandvik är en global, högteknologisk industrikoncern med omkring 44 000 medarbetare och försäljning i runt 150 länder. Företaget har ett starkt fokus på att förbättra kunders produktivitet, lönsamhet och hållbarhet genom deras unika expertis och lösningar för tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrierna. Till huvudkontoret i Svedala söker vi just nu en inköpare för ett kortare uppdrag. Du kommer bli en del av Procurement-avdelningen där teamet just nu består av 10 personer. Teamets roll är att leverera förstklassig service genom samarbeten med företagets globala leverantörer till produktionsenheten i Svedala samt till centrallagret i Nederländerna inom eftermarknad. Arbetet utförs projektbaserat och teamets kultur kännetecknas av högt i tak, hjälpsamhet och öppenhet.
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos Sandvik. Uppdraget är på heltid och sträcker sig minst 3-4 månader fram i tiden.
Du erbjuds:
* Att bli del av ett företag som alltid strävar mot att bli bättre där höga ambitioner och mål är en självklarhet.
* Att bli del av ett ledande bolag inom sin bransch med ett tydligt hållbarhetsfokus.
* Att som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Säkerställa att alla inköp inom områdena "equipment" och "aftermarket" är i linje med företagets strategi
- Leda uppföljningsmöten med dina leverantörer på både vecko- och månadsbasis där fokus är att optimera KPI:er gällande bland annat leveranstider, tillgänglighet, ledtider, planering, buffertlager och kapacitet
- Nära kontakt med företagets sourcing team som förhandlar priser och avtal med leverantörer
- Bibehålla goda relationer och förse företagets leverantörer med information
- Hålla en nära kontakt med företagets andra avdelningar - exempelvis planering, produktion, sourcing, lager, customer service och R&D
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer arbeta globalt
- Har relevant högskoleutbildning (inom exempelvis logistik, ekonomi, ingenjör eller liknande) eller likvärdig kunskap från arbetslivserfarenhet
- Har tidigare erfarenhet av en operativ inköpsroll
- Har goda kunskaper i Excel och PowerPoint
- Har kapacitet för att hantera stora mängder inköpsorders och data
Det är starkt meriterande om du arbetat inom tillverkningsindustri eller med eftermarknad samt om du har kunskap inom SAP.
Vi ser att du är en person som uppskattar att arbeta självständigt likväl som i team och är trygg i dig själv. Vi ser dessutom att du som person är:
* Strukturerad
* Samarbetsvillig
* Självutvecklande
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid i minst 3-4 månader
* Placering: Svedala
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sandviks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231