Operativ inköpare till Securitas!

Operativ inköpare till Securitas!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av inköp och vill växa in i en roll med stort ansvar och många kontaktytor? I rollen som Operativ Inköpare blir du en viktig del av Securitas svenska inköpsavdelning samtidigt som du blir del av en ledande aktör i en växande bransch. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag.

Securitas utökar nu det centrala inköpsteamet som främst syftar till att stötta och supportera den dagliga verksamheten i inköp och administrationsrelaterade frågor. Det är av stor vikt att det centrala inköpsteamet är skickliga på att kommunicera, bygga relationer och skapa förtroende internt som externt, i alla delar av arbetet. Som Sveriges största bevakningsbolag så krävs en ständig service och uppmärksamhet till en stor mängd anställda.

Du erbjuds
- Som landets största arbetsgivare inom branschen erbjuds du utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan.
- Rollen innefattar stor flexibilitet med frihet under ansvar där arbete på distans kombineras med arbete på kontoret.
- Bli en del av ett företag där hållbarhet är av högsta vikt. Securitas är hittills det enda säkerhetsföretaget som anslutit sig till Science Based Targets (SBT)/Parisavtalet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra löpande Leverantörbedömningar- och uppföljningar.
* Hålla löpande och drivande dialoger med Securitas avtalade samarbetspartners.
* Administrera och löpande underhålla befintlig avtals-och leverantörsbas, samt övriga inköpsverktyg.
* Ansvara för registervård i Securitas Sveriges inköpsportal.
* I sin helhet säkerställa att Securitas inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner efterlevs.
* Supportera och hjälpa övriga kollegor i inköpsteamet.


VI SÖKER DIG SOM


* Har arbetslivserfarenhet på en central administrativ funktion under minst 2 år och/eller Yrkes- eller högskola Inköpsutbildning minst 2 år.
* Har kunskap om inköps/logistiks begrepp som används på en modern inköpsavdelning.
* Har flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
* Goda kunskaper i Officepaketet.


Det är meriterande om du har:
- Arbetslivserfarenhet av att arbeta inom supply eller sourcing, gärna som operativ inköpare.
- Erfarenhet av generella avtalsförhandlingar och framtagande av avtal.
- Erfarenhet av stora och personalintensiva verksamheter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ med god samarbetsförmåga
- Strukturerad med stor ansvarskänsla
- Initiativtagande, flexibel och positiv till förändringar

Vår rekryteringsprocess:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2024
  • Ansök senast: 21 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024