Operativ inköpare till sektionen Operativt inköp

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen utvecklar en centraliserad Upphandlingsavdelning, med strävan att skapa en modern organisation för strategisk offentlig upphandling och inköp.

Upphandlingsavdelningens ansvarsområde omfattar Arbetsförmedlingens samtliga upphandlingar. Genom kvalitetssäkrade processer för strategisk upphandling säkerställer vi att det finns ändamålsenliga och användbara avtal för inköp av varor och tjänster inom myndigheten. Vidare tillhandahåller vi kvalificerat stöd i behovsanalyser, nyttoanalyser och kravformulering. Förutom Operativt inköp består avdelningen av två upphandlingsenheter.

Sektionen Operativt inköp ansvarar för processer, rutiner och gränssnitt mot övriga myndigheten för operativt inköp, samt e-handel. Vi ansvarar även för att genomföra operativa inköp, inkluderande avrop från ramavtal, förnyad konkurrensutsättning inom ramavtal och direktupphandlingar samt för arbetet med ökning av andelen e-handel inom myndigheten.

Vi söker nu operativ inköpare till sektionen operativt Inköp på Upphandlingsavdelningen.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som inköpare ansvarar du för att effektuera beställningar för myndighetens interna behov inom områdena lokalförsörjning, kontorsmateriel, varor och tjänster inom lokalvård, transporter vid flytt av hela/delar av Arbetsförmedlingens kontor, transporter av möbler och inventarier internt och externt samt konsult och IT-beställningar. Då Arbetsförmedlingen beslutat att samtliga inköp ska centraliseras är tanken att ytterligare inköpsområden och arbetsuppgifter på sikt kommer att hanteras av sektionens inköpare.

Vi erbjuder ett självständigt arbete där du har till uppgift att:


• Effektuera beställningar av IT- och bemanningskonsulter, kontorsmaterial, varor, tjänster inom lokalvård, transport/flytt av kontor, möbler, inventarier mm.
• Skapa goda relationer med beställare, övriga organisationen samt externa leverantörer.
• Vara kunnig och sakkunnig inom olika avtal både statliga ramavtal samt arbetsförmedlingens egna avtal inom aktuella områden.
• Delta i utvecklingsarbete som pågår för att effektivisera inköpsfunktionen.
• Kunna prioritera arbetet när arbetsbelastningen tidvis är hög.
• Samarbeta med och stötta övriga inköpare vid behov.

Kvalifikationer


• Minst treårig gymnasiekompetens med inriktning inom ekonomi, handel eller samhälle eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Du har även erfarenhet av arbete som inköpare/beställare i en större organisation/offentlig verksamhet.
• Du har god datorvana och mycket goda kunskaper i MS Office
• Du har god vana av dokumenthantering och diarieföringsfrågor
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift

Meriterande


• Erfarenhet av att beställa konsulter och stötta beställare i frågor kring konsultinköp.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet SSM och Raindance inköpsportal samt goda kunskaper i att effektuera beställningar elektroniskt.
• Goda kunskaper om Arbetsförmedlingens verksamhet och mål

Personliga förmågor


• Du är serviceinriktad, effektiv men noggrann och är bra på att planera och prioritera ditt arbete.
• Vi ser gärna att du har intresse för utveckling av inköpsfunktionen. Du har förmågan att arbeta parallellt i flera olika system och förstå kopplingar och konsekvenser systemen emellan.
• Du är kvalitetsmedveten, flexibel och har förmågan att arbeta självständigt. Du delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas.
• Du är en utpräglat ansvarstagande person och vi värdesätter integritet, lojalitet och samarbetsförmåga.
• Du trivs med många kontakter och har mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde är enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, vilken ska vara inkommen senast den 2 september vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt personligt brev. #LI-post

Kontaktpersoner

Bo Holmqvist Sektionschef 010-486 43 72

Kristina Kumbrant HR-partner 010-486 58 26

ST Pasi Keskikastari

010-486 56 07

SACO Seppo Rytkönen

010-486 91 32

SEKO Ulf Törnkvist

010-487 04 46

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024