Operativ inköpare till Senergia i Stockholm

Operativ inköpare till Senergia i Stockholm

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu har du chansen att joina ett innovativt, hållbart och framtidsvisionärt bolag i tillväxtfas! Senergia är en ledande nordisk grossist för hållbar energi, och söker just nu två operativa inköpare till sitt team i Stockholm.

Vill du vara med och främja hållbar innovation samt öka andelen förnybar energi i Sverige? Senergia erbjuder helhetslösningar inom solenergi, elbilsladdning och energilagring - och efterfrågan fortsätter att växa starkt! Just nu söker vi två operativa inköpare till Senergia i Stockholm. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att arbeta på ett företag och i en bransch som är i en stark tillväxtfas och där du vill bidra och utvecklas tillsammans med oss!

Vill du vara med på Senergias resa? Välkommen med din ansökan.

Om rollerna som Operativ inköpare

Senergia söker två operativa inköpare till deras inköpsteam i Stockholm. I dagsläget består teamet av tre kategorichefer och två inköpare och Senergia behöver nu få in en stjärna till området solpaneler och en stjärna till området montagematerial. Du kommer att arbetat tätt och nära kategorichefen för respektive område. Du behöver ha en god förståelse för hela flödet inom inköp och du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom operativt inköp så som orderbekräftelser, beställningar, leveransbevakning, offerering, prognoser och att vara behjälplig i fakturafrågor. Du kommer att ha daglig kontakt med leverantörer och även stötta dina arbetskamrater i deras arbete. Engelska är koncernspråket och de arbetar främst i systemet Oracle NetSuite.

På Senergia jobbar man i sammansvetsade team, men du kommer att få ta stort eget ansvar och vara en viktig del i inköpsteamet. Du förväntas ta stort eget ansvar och driva dig själv framåt i en föränderlig miljö där det ibland kan ske tvära kast.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbeta nära kategorichefen och stötta hen med olika arbetsuppgifter.
• Lägga beställningar och skicka orderbekräftelser.
• Arbeta med lagersaldo- och leveransuppföljningar och ha kontakt med lager.
• Skapa nya produkter.
• Ha dagliga externa och interna kontakter via mejl och telefon.
• Ta hand om fakturafrågor.
• Arbeta med förbättringar i system och processer.

Vem söker vi för tjänsten?

Vi söker dig som är nyfiken, driven och strukturerad och som även brinner för inköp! Du är analytisk och noggrann och har en förmåga att snappa upp och förstå detaljer. Du är en doer som är kommunikativ, handelskraftig och van att arbeta självständigt och driva på ditt eget arbete. Du tycker om att arbeta i en ombytlig miljö och ha många bollar i luften. Vidare är du modig, har en mycket god problemlösningsförmåga och ser förbättringsmöjligheter. Vi ser gärna att du är tekniskt lagd och tycker om att arbeta i system och har ett intresse för branschen med en positiv inställning till att lära dig mer om den. Det är viktigt att du är en person som är prestigelös och hjälper och stöttar dina kollegor samt ser till att skaffa dig mer kunskap när tillfälle ges.

• Du har gärna erfarenhet från liknande positioner inom inköp.
• Du trivs med att ha många saker i gång samtidigt och förlorar inte kontrollen.
• Du är noggrann och van att hantera data i Excel och ERP
• Du har en hög servicenivå, en god administrativ förmåga och tycker om att arbeta i högt tempo.
• Du drivs av att ta egna initiativ och ansvara för dina arbetsuppgifter från start till mål.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du:

• Har en eftergymnasial utbildning inom inköp.
• Har ett intresse för system och IT och tycker om att förbättra processer.
• Behärskar flera språk

Vad erbjuder Senergia dig?

En härlig teamkänsla och en känsla av att allt är möjligt! Du får bli en del av ett gäng nyfikna, ambitiösa och framåtsträvande personer som gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Här är det högt i tak och nya idéer om hur bolaget kan ta nya höjder välkomnas! Du kommer att få en ordentlig onboarding med interna utbildningar och teamträffar. Och långsiktigt finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!

Tjänstens omfattning

Detta är en direktrekrytering där vi på The Place sköter rekryteringsprocessen. Tjänsten är på heltid på 40h/v med kontorstider 8–17 på vardagar. Du kommer att utgå från kontoret på Odengatan i Stockholm, med möjlighet att ibland arbeta på distans. Start omgående (med hänsyn till eventuell uppsägningstid.)

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sökord: operativinköpare, inköpare, orderadministratör, orderplanerare, orderkoordinator, Senergia

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024