Operativ inköpare till SFS intec

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


SFS intec AB är ett helägt dotterbolag till SFS intec Holding AG i Schweiz som är verksamt i ett trettiotal länder med ca 7000 medarbetare och en omsättning på 9 miljarder kr.
SFS intec marknadsför och lagerhåller produkter som producerats i egna anläggningar i Schweiz, England, Frankrike, Italien, Tjeckien, Turkiet, USA och Sverige.

I Sverige finner ni oss i fräscha lokaler i Strängnäs.
Läs mer på sfsintec.biz/se.

Rekryteringen görs i samarbete med Experis.

Arbetsbeskrivning
Tjänsten som Operativ inköpare är en central befattning i företaget. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga med övriga avdelningar i företaget.
Hos SFS intec är det du som ansvarar för inköp och lagerstyrning av deras totala behov av varor.
Du har även det övergripande ansvaret för företagets produktionsplanering. En viktig del i ansvaret är materialstyrning, där du lägger beställningar och bevakar dina leveranser. Arbetet innehåller frekventa internationella kontakter
Du kommer även aktivt delta i att utveckla inköpsprocessen, både när det gäller det operativa och till viss del det strategiska.

Placeringsort är Strängnäs och tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vem är du?
För att passa bäst in hos SFS intec så är du en erfaren inköpare samtidigt som du med effektivitet är van att administrera orderläggning.
Du kommer att använda dig av ett modernt ERP-system, så kunskaper inom SAP är mycket passande.
Vi tror att du har arbetat administrativt i en produktionsmiljö och har en god förståelse för processer och flöden.
Då arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter externt med både kunder och leverantörer, så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som arbetar produktivt i en pressad miljö och har god förståelse för tekniska produkter.
Du har troligtvis en akademisk utbildning inom inköp eller logistik eller att du har flera års arbetslivserfarenhet inom inköp.

Vårt koncernspråk är engelska vilket du behärskar väl i tal och skrift.

Kontaktperson
Ansök och läs mer på experis.se, annonsnr:903051. För mer information kontakta rekryteringskonsult Thomas Andersson på Experis, tfn 016-15 57 33 eller thomas.andersson@se.experis.com.
Välkommen in med din ansökan innan den 5/12!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 november 2013

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024