Operativ inköpare till Siemens

Arbetsbeskrivning

Om oss

<I>Industrikompetens ägs av Industri och kommuner och jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Vi arbetar brett, från omställning, arbetarbemanning och personalförmedling till rekrytering. Vi engagerar oss i utbildningsfrågor och lärlingsprogram, etablerar kontakter mellan företag och studenter och verkar för nätverk mellan våra kundföretag. Alltid med stort, personligt engagemang
</I>

Vi söker en Opertiv inköpare för konsultuppdrag på Siemens Industrial Turbomachinery AB i Finspång. Uppdraget sträcker sig sex månader med goda möjligheter till förlägning. Tillsättning sker omgående.

Om företaget

Siemens är ett av världens största företag inom energi, teknik och hälsovård. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder. Omsättningen överstiger 87 miljarder euro per år. Siemens svenska del omsatte senaste affärsåret cirka 14 miljarder kronor och består av ca 4 700 medarbetare. Verksamheten i Finspång med ca 2300 anställda ansvar för utveckling, konstruktion, tillverkning, försäljning och service av gas- och ångturbiner, kompletta kraftverk och kompressoranläggningar. Omsättningen uppgår till ca 6 miljarder kronor per år. För mer information se www.siemens.se/sit.



Dina arbetsuppgifter

Som Operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från leverantörer. Du arbetar självständigt och ansvarar för att leveranserna kommer i rätt tid. I ditt arbete ingår nära samarbete med personer både externt och internt på företaget.

Arbetsuppgifterna innefattar även:
Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
Leveransbevakning
Driva och leda leveransmöten
Materialplanering
Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
Processutveckling


Din profil

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av arbete som Operativ inköpare. Krav: Du har goda kunskaper i affärsystemet SAP. Erfarenhet av Siemens organisation är meriterande.

Som person är du utåtriktad, drivande och stressålig. Du är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera internationella kontakter på ett professionellt sätt. Goda kunskaper i engelska språket, såväl i tal som i skrift är ett krav.Vidare är du flexibel och drivs av att jobba i en dynamisk arbetsmiljö där arbetet periodvis är intensivt.

Gillar du utmaningar och stort eget ansvar kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete i ett innovativt och globalt företag!

Ansökningsförfarande

Urval görs löpande, vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag! Du kan endast ansöka via vår hemsida. www.industrikompetens.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Gabriella Herner, gabriella.herner@industrikompetens.se

Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter. Väl mött!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024