OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den här rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med operativt inköp. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på ditt fokus och din förmåga att bygga goda relationer kan detta vara tjänsten för dig! Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?
OM TJÄNSTEN
Solar Supply är sedan 2011 en rikstäckande solenergigrossist och en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden. Sedan 2018 är Solar Supply 100 % ägda av E.ON-koncernen. Bolaget erbjuder även mervärden och tjänster som hög teknisk service och support, projekteringshjälp och utbildning. Med deras globala kontaktnät – där det ingår såväl leverantörer som partners – kan de erbjuda både helhetslösningar och enskilda komponenter inom solenergisystem, E-mobility och energilagring. Alltid med noga utvalda leverantörer, produkter och lösningar med högsta kvalitet.
Solar Supplys huvudkontor finns i Karlshamn där de även har lager för snabb och kostnadseffektiv distribution av produkter till hela landet via våra distributionspartners.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON och kommer att pågå under 6 månader med god chans till förlängning.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
* Daglig kontakt med leverantörer och ansvar för operativt inköp inom solcellsinstallationer
* Konsolidera säljprognos, bedöma anskaffningsbehov och säkerställa rätt orderkvantiteter
* Ansvarig för rätt servicegrad i balans med kapitalbindning
* Ansvara för processen från lagd order tills det att den är inlevererad i eget lager och ut mot kund, vilket innebär en frekvent kontakt med transportörer
* Uppdatering och administration av bland annat masterdata i Fortknox
* Internkommunikation med exempelvis försäljnings-, logistik- och kvalitetsavdelning på både lokal och internationell nivå
* Förhandlingar av avtal
* Optimera och utveckla planering och processer
VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, supply chain eller motsvarande
* Har minst två års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
* Har god datorvana med mycket goda kunskaper inom Excel
* Är flytande i svenska samt engelska då du kommer använda båda språken dagligen
Det är meriterande om du har kunskaper i tyska och erfarenhet av affärssystemet SAP.
Som person är du:
* Strukturerad
* Flexibel
* Relationsbyggande
* Ansvarstagande
* Framåtlutad
Övrig information
* Start: Slutet av juli
* Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning
* Placering: Malmö, Jönköping eller Karlshamn
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231