OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
STAPPERT är en av de största ledande europeiska lagerhållarna när det gäller rostfria långa produkter, rör och rördelar. Företaget har en mångfald av rostfria värme- och högkorrossiva stålsorter med över 20 000 lagerförda produkter i olika dimensioner och former. STAPPERT kan tillhandahålla 40 olika stålsorter och arbetar med att lösa kundernas individuella behov med stort fokus på unik service för varje kunds specifika önskemål. STAPPERT Sverige AB har ett 30-tal anställda och finns representerat på följande orter: huvudkontor, försäljning och lager i Älmhult samt försäljningskontor placerade i Malmö, Kungsbacka och Norrköping. STAPPERT Sverige AB ingår i den franska koncernen Jacquet Metal Service-gruppen. Huvudkontoret för STAPPERT gruppen är baserat i Düsseldorf i Tyskland. Välkommen till oss! Läs mer på https://sverige.STAPPERT.biz/
Operativ inköpare
Till STAPPERT Sverige AB letar vi efter en operativ inköpare som ska verkställa köp enligt behov/plan och säkra leveranser. Har du några års erfarenhet inom Supply Chain och tycker det är spännande att jobba med produkter i rostfritt stål på ett internationellt företag? Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären! Du erbjuds en omväxlande roll i ett växande företag.
I dina ansvarsområden ingår bland annat:
Genomföra inköp av material och legoarbete mot ramavtal enligt behov/plan för leverans i rätt tid och i enlighet med företagets attestregler
Aktivt genomföra inköpsplanering och arbeta med beställningspunkter och orderstorlekar för att optimera lagernivåer
I applicerbara fall förhandla om pris och villkor med leverantörer
Upprätthålla register över beställt och mottaget material i företagets affärssystem
Bevaka och granska ordererkännanden från leverantörer
Bevaka att leveranser sker i tid och säkerställa hemtagning i samarbete med lager/logistik
Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen i enlighet med gällande attestregler
Deltaga i arbetet vid eventuell reklamationshantering mot leverantörer
Medverka vid leverantörsbedömning
Du rapporterar till inköpschefen och samarbetar enligt företagets värderingar: Långsiktighet, Ansvarstagande, Öppenhet och Resultat.
Din profil
Du har eftergymnasial utbildning gärna inom inköp / logistik samt några års erfarenhet av likande arbete. Meriterande med erfarenhet inom stålbranschen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i MS Office samt gärna erfarenhet av Jeeves.
Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du är analytisk och självgående och kan planera och organisera ditt arbete i god tid. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du tycker om att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Malmö eller i Älmhult.
I denna rekrytering samarbetar STAPPERT med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-763988.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816