Operativ inköpare till spännande välkänd kund i Karlskoga!

Operativ inköpare till spännande välkänd kund i Karlskoga!

Arbetsbeskrivning

Har du gedigen erfarenhet inom inköp och har vana av att arbeta i en internationell miljö? Är du en kommunikativ teamplayer och är en skicklig förhandlare? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker just nu en operativ inköpare till vår spännande och välkända kund i Karlskoga. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som in operativ inköpare kommer dina ansvarsområden bland annat vara att:

• Upprätthålla inköpsstrategin och ramavtal
• Se till att listan av godkända leverantörer är uppdaterad
• Se till att prisinformation och statistik är uppdaterad
• Se till att upphandlingsförfaranden och processer underhålls i operativsystem
• Ansvara för att NDA förfaranden och mallar är uppdaterade och signerade av alla underleverantörer
• Anställa, förlänga eller avsluta konsultavtal tillsammans med ledande ingenjör


Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som operativ inköpare söker vi dig med:
• Universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och/eller teknik
• Gedigen arbetslivserfarenhet av inköp i en internationell miljö
• Kunskaper inom internationella lagar och föreskrifter samt kommersiella förhållanden
• Flytande kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
Vidare är har du mycket goda kommunikationsförmågor och har skickliga förhandlingskunskaper både på svenska och engelska. Du trivs att arbeta tillsammans med andra och kan enkelt hantera samt leda människor i en komplex och internationell miljö.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 2 juli 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024