Operativ inköpare till stort energibolag!

Operativ inköpare till stort energibolag!

Arbetsbeskrivning

Har du gedigen tidigare erfarenhet av operativt inköp och vill vara del av ett företag som arbetar mot ett klimatpositivt Stockholm? För vår kunds räkning söker vi nu en projektadministratör

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som operativ inköpare till avdelningarna PMO samt Distribution (entreprenad). Vi söker en person som är driven och vill framåt samt har en hög grad av nyfikenhet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som förväntas pågå två år.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta verksamheten med operativt inköp
* Medarbetare med inköpsrätt har mandat till att neka inköp om det inte följer inköpsriktlinjer
* Ansvara för genomförandet av verksamhetens anmodade inköp (upp till 250 kSEK/inköpstillfälle) och säkra bästa möjliga villkor.
* Bevaka ordererkännanden och utföra leveransbevakning.
* Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp. Sker i samråd med Taktisk och Kategoriansvarig inköpare.
* Stötta granskning av leverantörsfakturor mot ingångna avtal vid behov
* Medverka i utvärdering av leverantörers prestation kopplat till det operativa inköpet och fakturaflödet
* Följa upp, utmana och delta i utvecklingsprojekt för P2P-processen och det operativa inköpet.
* Avlasta projekt inköpare vid enklare inköp där det bedöms lämpligt.
* Medverka i avtalsimplementering inom sitt område.
* Delaktighet och medverkande vid inköpsutbildning samt affärssystemsutbildningar för verksamheten.
* Delaktighet och medverkande vid ändringar och uppgraderingar av affärssystem (ex testning)
* Genomföra förhandlingar med leverantörer inom ramen för sitt ansvarsområde


VI SÖKER DIG SOM
- Relevant utbildning inom inköp, logistik eller liknande (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
- Erfarenhet av att arbeta med inköpssystem och affärssystem
- Kunskaper om lagstiftning och standarder inom inköpsområde
- God samarbets- och kommunikationsförmåga
- Goda kunskaper i office-paketet
- Flytande tal och skrift i Svenska/engelska
- Tillgång till körkort och bil
Meriterande kvalifikationer
- Arbetat sen tidigare i affärssystemet IFS
- God förståelse för inköpsprocessen
- Erfarenheter att arbeta mot projekt

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrannhet
- Förmåga att kritiskt analysera och värdera utifrån ett ekonomiskt perspektiv är viktigt, utan att göra avkall på kvalité och säkerhet
- Att ta initiativ och beslut är en förutsättning för att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Du är en person som har lätt att bygga relationer; både internt inom företaget samt leverantörer
- Du är bekväm med att självständigt lösa problem och prioritera

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2024
  • Ansök senast: 30 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


29 november 2024

Inköpsberedare

29 november 2024