Operativ inköpare till Swedavia

Operativ inköpare till Swedavia

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete och vill fortsätta att utvecklas i rollen som inköpare inom flygindustrin? Då har vi den rätta tjänsten för dig! Vi söker nu en Operativ Inköpare till vår kund Swedavia med placering på Arlanda. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig till sista december 2023 med god chans till förlängning. Distansarbete är delvis möjligt men Swedavia förväntar sig att du kan vara på kontoret minst 1-3 dagar i veckan.


Om tjänsten
Som Operativ Inköpare hos Swedavia kommer du att jobba med orderläggning av flygplatsspecifika varor och tjänster i IFS 10 verktyget och direktupphandlingar. Man ska även bistå som support till beställarna och stötta i alla delar i beställningsprocessen. Du kommer även att stötta verksamheten gällande avrop/beställningar, detta genom att administrera/registrera i IFS 10, samt föra dialog med beställare.


Vem är du?
För att passa in i rollen som Operativ Inköpare hos Swedavia ser vi att du har relevant högskoleexamen eller annan utbildning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Vidare har du minst 3 års erfarenhet av liknande roll samt att du behöver ha kännedom om LUF/LOU. Det är även meriterande om du har praktisk erfarenhet av inköpsmodulen IFS 10. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi ser gärna att du är en problemlösare, noggrann och har en god servicekänsla.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din
ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024