OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du administrativt lagd, med en känsla för struktur och kvalitet? Vi söker nu en operativ inköpare till ett teknikföretag i Ramlösa! För att lyckas i rollen ser vi att du är nogrann och ansvarstagande med ett arbetssätt som genomsyras av affärsmässighet! Det är även ett plus om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av inköp eller konstruktion. Stämmer detta in på dig? Missa inte chansen! Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I din roll som inköpare kommer du tillsammans med kollegor att ansvara för hela inköpsflödet. I arbetsuppgifterna ingår att göra projektbundna inköp och bevaka dem utifrån kvalitet, leveranstider och pris i samförstånd med berörda avdelningar internt. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är strukturerad och drivande i ditt arbete, besitter god planeringsförmåga och ett ekonomisk tänkande.
Du kommer ansvara för att hålla deadlines och budget samt jobba aktivt mot att företagets inköpsmål uppnås. Du erbjuds även att delta i företagets utveckling, kvalitetssäkring, samt söka affärsmöjligheter och besparingsmöjligheter.
#
Du erbjuds
* Att arbeta i ett team med mycket kompetens och engagemang
* Daglig kontakt med leverantörer både nationellt och internationellt
* Värdefull erfarenhet av inköp inom teknik och automation
Detta är ett konsultuppdrag på initialt 1,5 år med möjlighet till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Göra projektbundna inköp och bevaka dem utifrån kvalité, leveranstider och pris i samförstånd med berörda intressenter som närmsta chef, projektledare samt teamledare för mekanik, automation och montage.
- Följa upp ordrar och hantera reklamationer.
- Förbereda avtal och informera närmsta chef om risker och möjligheter.
- Kravställa leverantörer genom att kontinuerligt kommunicera mål och förväntningar till leverantörer.
- Löpande underhålla leverantörslistan så att samarbete sker med rätt leverantörer.
- Utveckla och utvärdera arbetsmetoder för inköpsprocessen.
- Göra kravspecifikationer för leverantörer i samförstånd med projektledare samt teamledare för mekanik, automation och montage.
VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik, teknik eller ekonomi
- Har erfarenhet och god förståelse av inköpsarbete
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Det är även meriterande om du har jobbat inom konstruktion eller har erfarenhet av affärssystemet Monitor.
Som person är du:
* Affärsmässig
* Flexibel, kvalitetsmedveten och noggrann
* Har god social kompetens och samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid. Arbetstid 08:00-16:30 med flex 07:00-18:00.
* Placering: Ramlösa
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Uppdragsgivaren för denna tjänst är ett Helsingborgbaserat företag med runt 50 engagerade medarbetare. Företaget är idag ledande inom medicinteknisk automation med kunder i framförallt Skandinavien men även Europa och Asien. Företaget strävar efter kundnära innovation med stadig grund i svensk ingenjörskonst, och genomsyras av ledorden affärsmannaskap, kvalitet och engagemang.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231