OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av inköp och lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Som operativ inköpare inom Supply Chain hos vår kund har du en varierande roll som innefattar inköp av material, orderläggning, leveransbevakning och flödesoptimering. Rollen är varierande och präglas även av ett stort projektfokus. Du kommer tillsammans med ditt team köpa in material av olika slag och rollen kräver att du har nära relation till leverantörer samtidigt som du samarbetar krossfunktionellt internt i organisationen. Vi ser gärna att du har förmågan att växla mellan olika uppdrag och kan hantera inköp av standardkomponenter såväl som till tillverkning av mer komplexa produkter.
OM TJÄNSTEN:
Friday söker just nu för kunds räkning en operativ inköpare till sitt team som idag består av operativa inköpare, strategiska inköpare, komponentingenjörer samt SQA. I rollen kommer du vara ansvarig för materialförsörjningen till produktion, vilket innebär mycket kommunikation internt och med externa leverantörer. Arbetet kommer innefatta många kontaktytor både internt och externt. Du kommer exempelvis att hantera:
Orderläggning
Bevaka leveranser
Nära dialog med leverantörer
Skicka ut förfrågningar
Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet
Reklamationer
Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer.
Leverantörsutveckling samt varugruppsarbete
Fakturahantering.
VI SÖKER DIG SOM:
Har relevant eftergymnasial utbildning inom teknik eller inköp
Några års erfarenhet inom inköp utmanas vid inköpsprocessen
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Det är viktigt att du har ett grundläggande tekniskt kunnande samt god systemvana.
Stort vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker har ett stort driv och trivs bra i en administrativ roll. Som person är du självständig, strukturerad och förutsätter och förstår du hur projekt drivs. Vidare är du en initiativrik person som får saker och ting att hända. Eftersom du kommer att ingå i ett team trivs du med att arbeta i grupp och ha flera olika kontaktytor.
OM ANSTÄLLNINGEN
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday men arbeta ute hos vår kund.
ÖVRIG INFORMATION
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?