OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Teledyne FLIR blir du en del av ett härligt gäng i inköps-teamet som jobbar med planering och inköp av material för produktionen av högteknologiska värmekameror. Här får du med rätt inställning chansen att ta initiativ, visa framfötterna och utvecklas i en spännande roll som inköpare.
OM TJÄNSTEN
Teledyne FLIR är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget. Efterfrågan av företagets värmekameror har ökat då de kan användas för att förhindra spridningen av Coronaviruset genom att deras produkter erbjuder lösningar för screening av förhöjd hudtemperatur hos människor. De söker nu sin nästa kollega till inköpsteamet!
#
Läs mer om Teledyne FLIR och deras produkter här!
#
Du erbjuds
* Möjligheten att utvecklas och växa på ett yrkesmässigt plan inom företaget
* Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna
* En plats hos ett företag som är världsledande inom sitt fält
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I den rollen som inköpare kommer du bland annat att:
* Arbeta med inköp av materialhemtagning genom att hantera prognoser, skapa inköpsordrar, skapa artiklar i system och hantera fakturor.
* Regelbundet ha kontakt med leverantörer samt följa upp KPI:er mot dessa i form av exempelvis svarstider, leveranser samt kvalitet och arbeta för att kontinuerligt förbättra dessa.
* Delta i arbetet med löpande förbättringar av avdelningens verksamhet och arbetsprocesser.
* Ha kontinuerlig kontakt och samarbeta med såväl interna som externa parter, exempelvis andra avdelningar på Teledyne FLIR.
VI SÖKER DIG SOM
* Innehar en avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant inriktning, exempelvis logistik
* Minst 3 års arbetslivserfarenhet av inköp, gärna från en roll där du fått ta egna initiativ, ta ansvar och där du haft olika kontaktytor.
* Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel
* Är flytande i såväl det svenska som engelska språket, såväl i tal som skrift
Det är meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet inom SAP
Som person är du:
* Orädd
* Initiativtagande
* Kommunikativ
* Ansvarstagande
Som person tycker du om samt motiveras av möjligheten att påverka genom att jobba med förbättringar i processer och tar därför gärna initiativ till att framhäva alternativa sätt att utföra arbetet på. Vi ser dessutom att du är en lagspelare och arbetar bra i grupp då arbetet till viss del utförs i team där ni stöttar varandra.
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda möjligheter till förlängning långsiktigt
* Placering: Täby
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Teledyne FLIR här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231