Operativ inköpare till Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker en operativ inköpare till Trollhättan. Tjänsten är ett konsultuppdrag och du blir anställd på Experis AB.

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär operativt ansvar för att anskaffa detaljer från externa leverantörer till interna kunder som mestadels finns i egen verkstad. Uppdraget innebär också support för strategiskt inköp.

Du ansvarar för beställningar och leveranser från ett antal definierade leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att följa kundernas behov och att arbeta fokuserat för att leveranserna ska komma i rätt tid.

Arbetsuppgifter:
• Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
• Leveransbevakning
• Driva och leda leverantörsmöten
• Leverantörsutveckling
• Materialplanering
• Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
• Processutveckling

I uppdraget ingår också att vara en support till strategiska inköpare med att:
• stötta med upphandlingar av nya komponenter och upphandlingar av fixturer avsedda för Trollhättans produktion
• Förbereda förfrågningar, skicka ut, förhandla samt göra slutlig leverantörsval beaktat definierade strategier
• Välja leverantörer inom befintlig köpområdes strategi som utvecklats av Strategiskt Inköp

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
• har kommersiell erfarenhet och har arbetat med offertförfrågningar tidigare, gärna i kombination med operativt inköpsarbete
• har arbetat med inköpsarbete. Det är meriterade att ha goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik.
• har förhandlingsförmåga och erfarenhet av att förhandla.
• är utåtriktad med ett positivt förhållningssätt, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
• är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
• tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, arbetsbelastningen kan periodvis vara hög.
• tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt. Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
• har hög administrativt förmåga
• har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.

Kontaktperson
Urval sker löpande. Kontaktperson är konsultchef Jens Lindroth, jens.lindroth@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 juni 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024