Operativ Inköpare till UMS Skeldar Linköping

Operativ Inköpare till UMS Skeldar Linköping

Arbetsbeskrivning

På UMS Skeldar möts du av en spännande och dynamisk miljö där tekniken för obemannade helikoptrar är i framkant. Vill du förstärka bolaget i rollen som Operativ Inköpare? Vi söker dig som med positiv anda driver arbetet framåt på ett självständigt och lösningsfokuserat förhållningssätt.

Om företaget
UMS Skeldar befinner sig nu i expansiv fas där ytterligare en växel läggs i för att öka tempot i utvecklingen och produktionen för de obemannade luftfarkosterna som tar sig form av helikoptrar. Skeldar V-200 är en UAS-plattform (Unmanned aircraft system) som är anpassad för den militära och civila marknaden världen över.

Här är en unik möjlighet att bli en del av ett snabbt växande företag som opererar på internationell nivå. Detta är en dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik. UMS Skeldar har gått från ett tiotal anställda till sjuttio på mindre än två år. De trappar nu upp ytterligare för att möjliggöra leverans till fler kunder. Idag fokuserar företaget på tre stora kundkontrakt samtidigt som de fortsätter utveckla produktportföljen för att matcha framtida kunders behov.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Operativ Inköpare ansvarar du för inköp av främst indirekta material såsom material till produktion, datorer, transporter, testuppdrag, etc. Du ansvarar även för att köpa in reservdelar som används för service- och eftermarknads aktiviteter hos våra kunder. I det löpande arbetet hanterar du fakturor, offerter, mäter leverantörer, styra och koordinera företagets inköpsboard, leveransbevakning och har ett kategoriansvar för ett mindre område.

Tjänsten har även vissa taktiska inslag där du arbetar med att skapa mindre avtal och deltar i förhandlingar.

Du kommer att tillhöra ett inköpsteam med högt tempo och framåtanda. Dina kontakt-ytor sträcker sig över hela företaget med ett stort internationellt inslag.

Din profil
För att trivas i rollen som Operativ Inköpare är du en person som drivs av att arbeta inom ett snabbt växande bolag under förändring, där den ena dagen inte är den andra lik. Detta ställer höga krav på att du är flexibel och tycker om att det inte alltid finns givna ramar. Du är ansvarstagande strukturerad, prestigelös och har förmågan att på egen hand driva arbetet framåt. Att bygga relationer är givet för dig och du är en positiv lagspelare som har lätt för att anpassa dig till olika personer, såväl kunder, leverantörer och kollegor.

Kvalifikationer
• 2-3 år erfarenhet av inköpsarbete
• Utbildningsbakgrund inom inköp
• Teknisk förståelse för att snabbt kunna analysera inköpsprocesserna utifrån produktperspektivet
• Goda språkkunskaper inom både svenska och engelska
• God förståelse inom system, främst MRP samt goda Office-kunskaper

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Josefine Bolling via josefine.bolling@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024