OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
Vill du vara en nyckelspelare i en växande och framgångsrik organisation? Just nu söker vi en passionerad och erfaren operativ inköpare till vår kund i Solna. I rollen kommer du att ha en central roll i inköpsprocessen och ansvara för att säkerställa effektiva och välorganiserade inköpsaktiviteter.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att hantera en rad olika arbetsuppgifter för att säkerställa smidiga och framgångsrika inköpsprocesser. Du kommer att granska, omvärdera, föreslå alternativ samt initiera offertförfrågan. Vidare kommer du att ansvara för att inköpsordrar överensstämmer med befintliga avtal och strategier. Du kommer säkerställa att kommersiella och tekniska krav samt leveranstid/leveranssätt specificeras. Utöver detta ansvarar du för att frisläppa inköpsordrar samt granska och registrera orderbekräftelser. Planering och uppföljning av leveranser samt informera om avvikelser, registrera och behandla leverantörsavvikelser i avsett system. Viktigt att upprätthålla ordning i inköpssystemen för leverantörer, artiklar och ordrar. Stödja organisationen vid behov med rådgivning och systemstöd inom inköp.
Utöver de huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer du att lägga upp nya och underhålla befintliga leverantörer i Supply master. Ansvara för specifika uppdrag samt bistå vid förhandlingar av ramavtal och projekt. Genomföra mindre upphandlingar/avtal i samråd med Strategisk inköpare.
Din profil
För att passa in i denna spännande roll ser vi att du har en gymnasial utbildning samt påbyggnad inom inköp och logistik, vidare har du cirka 3 års erfarenhet inom inköp. Dina kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är avgörande. Vi värdesätter din tidigare erfarenhet av operativa inköpsprocesser, din förståelse för analys och lageroptimering, samt din skicklighet i förhandlingar och kännedom om olika inköpssystem.
För att trivas hos oss bör du vara samarbetsinriktad, noggrann och strukturerad. Din lösningsorienterade och flexibla attityd kommer att vara en tillgång, och vi ser gärna att du tar dig an förändringar med en positiv inställning.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framgångsrik organisation.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Cornelia Gästgivar via mejl: cornelia.gastgivar@clwork.se. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.