OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av och ett intresse för inköp och affärer? Vi söker Operativ inköpare för konsultuppdrag hos vår globala och välkända kund i Ludvika! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i augusti för att pågå till årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du vara en av 5 st operativa inköpare som ansvarar för all materialförsörjning till företagets produktion av högspänningsbrytare. Rollen är bred och omväxlande och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:
• Anskaffa och planera material till produktionslinorna utifrån den egna produktgruppen.
• Bevaka öppna köp genom tät kontakt med leverantörer och speditörer, samt ta fullt ansvar för leverans från orderläggning till ankomstrapportering.
• Ansvara för leverantörers prestationer.
• Delta aktivt i daglig styrning, uppdatera sina actions samt lyfta problem som kräver mer hjälp.
• Utveckla arbetssätt och metoder.
• Hantera fakturor (inkl fraktfakturor och tullfakturor)
• Hantera reklamationer till leverantörer
• Hantera ombearbetning av material
• Hantera ritningsrevisioner mot leverantörer
• Hantera materialcertifikat till slutkund
• Deltaga i materialklareringsmöten
Utifrån prestation finns även stora möjligheter för ytterligare ansvar som Teamleader för operativa inköpsavdelningen och därmed ansvara, samordna och leda den operativa inköpsgruppens materialförsörjning mot produktion.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Operativ inköpare söker vi dig med relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom tidigare nämnda ansvarsområden. Uppdraget kräver goda engelska kunskaper i tal och skrift, ett analytiskt tankesätt samt god förmåga i prioritering och planering.
Som person tror vi att du är resultatinriktad och flexibel som kan skifta fokus mellan flera arbetsuppgifter och samtidigt leverera resultat. Du är prestigelös och en god lagspelare med ett innovativt tankesätt och förmåga att leverera även under osäkra förhållanden. Vidare har du en stark vilja att utvecklas både individuellt och i grupp.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02