Operativ inköpare till väletablerat företag i Västerås!

Operativ inköpare till väletablerat företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom inköp och besitter goda kunskaper i affärssystemet SAP? Se då hit! Just nu söker vi en Operativ inköpare för konsultuppdrag hos vår globala och välkända kund i Västerås. Uppdraget förväntas starta i mitten av september för att pågå till slutet av januari 2021, med eventuell möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Operativ inköpare ansvarar du för att säkerställa materialförsörjningen från företagets globala leverantörsbas till deras Robot-fabrik i Västerås.
I detta ingår att även samarbeta med kollegor på systerfabrikerna i Kina och USA då det i många fall köps från samma leverantörer.

I uppgifterna för dig som Operativ inköpare (/materialplanerare) ingår det exempelvis att:
• Bevaka, hantera samt följa upp leverantörsrelaterade materialbrister
• Kommunicera materialbrister & hot på kort och lång sikt med produktion & produktionsplanering
• Förse leverantörerna med materialprognoser och beställningar
• Mäta och följa upp leverantörernas leveransprestation (OTD) samt driva åtgärdsprogram mot de leverantörer som inte uppnår leveransmålen
• Genom effektiv materialplanering (ledtider, orderkvantiteter, säkerhetslager, leverantörssamarbete etc) optimera lagernivåer för att både uppnå en hög servicenivå till produktion och slutkund samt säkerställa en låg kapitalbindning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Operativ inköpare söker vi dig med:
• Tidigare arbets-erfarenhet av inköp/materialanskaffning eller liknande arbete
• Utbildning inom inköp/logistik eller närliggande områden är meriterande
• Kunskap och erfarenhet i affärssystemet SAP
• Goda Kunskaper i Office-paketet (Outlook och Excel)

Vidare kommunicerar du obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024