Operativ inköpare till välkänd kund i Göteborg

Operativ inköpare till välkänd kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter bestå av att säkerställa optimal hemtagning av material för att säkra intern och extern produktion samt leveranser av kundordrar. Ditt arbete kommer även bestå av att redovisa åtgärder som vidtagits vid materialstörning på dagliga ODP möten i form av leverantörs kapacitet och ingående material. I övrigt kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av: 

-Ansvar för att leverantören aktiv bekräftar material prognosen. Aktivt jaga hem material hos leverantörer och arbeta proaktivt för att minimera störningar. Att målen för säkerhetslager, lageromsättningshastighet och leveransprecision nås för det egna ansvarsområdets sortiment och leverantörer.
-Se till att all grunddata finns upplagd för eget sortiment i företagets affärssystem.
-Prognoshantering.
-Hantering av projektartiklar.

 
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är självgående i din roll och har en god förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann, systematisk och analytisk. Vidare ser vi att du är initiativtagande och vill ta beslut och ansvar för att säkerställa optimal hemtagning av material för att säkra intern och extern produktion. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. 

De kvalifikationer vi söker är: 
-Utbildning inom ekonomi/logistik/teknik eller några års praktisk erfarenhet av inköp av tekniska produkter i en internationell miljö.
-Praktisk erfarenhet av förhandling och att tillämpa inköpsavtal.
-Praktisk erfarenhet av Supply chain.
-Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
-Mycket bra kunskap i orderinitierade inköp.
-Mycket goda kunskaper i Microsoft Office och Excel.   
-Kunskaper i affärsystemet M3, Medius och Qlickview är meriterande



OM TJÄNSTEN
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och sträcker sig till slutet av sommaren. Arbetstiderna är schemalagda efter kontorstid. Sök tjänsten genom att klicka på "sök denna tjänst" högst upp på den här sidan.


ÖVRIG INFORMATION
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Ansök genom att registrera dig på Eterni.se och bifoga ditt CV och personliga brev. Ansökningar via mejl hanteras inte. Vid frågor kring tjänsten kontakta Josefine Ågren via josefine.agren@eterni.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eterni Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 1 juli 2021

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024