Arbetsbeskrivning
Är du en driven inköpare med fokus på leverans och kvalitet? Vår kund erbjuder en spännande möjlighet där du får ta ansvar för operativt inköp och säkerställa att produktionen får vad den behöver i rätt tid. Här får du möjlighet att arbeta på ett väletablerat företag i en dynamisk och ansvarsfull roll! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Hos vår kund får du möjligheten att axla det operativa inköpsansvaret där du säkerställer att planerade behov levereras i tid till produktionen. Arbetet präglas av ett högt leveransfokus och ställer stora krav på kvalitet, problemlösning samt förmågan att agera snabbt och effektivt. Det kommer finnas en förväntan på dig att hantera allt från orderläggning och leveransbevakning till reklamationshantering. Du kommer arbeta i tätt samarbete med leverantörer, produktionsplanerare, strategiska inköpare och exportkontrollfunktioner.
Då kunden arbetar inom en industrisektor som är föremål för exportkontroll, måste du förstå syftet och avsikten med detta på en övergripande nivå samt ha förmåga att snabbt bekanta dig med och agera på relevanta lagkrav. Det är även viktigt att du som söker trivs med att arbeta samarbetsorienterat, flexibelt och ansvarsfullt då du kommer arbeta nära många olika funktioner i en roll som snabbt kan innefatta förändrade omständigheter!
Du erbjuds
- Ett uppdrag hos en attraktiv arbetsgivare som kommer sticka ut på ditt CV
- En arbetsplats där fokus kommer att ligga på din utveckling och trivsel
- En konsultanställning med fast månadslön via oss på Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Orderläggning och leveransbevakning
* Kontroll av fakturor mot levererat material
* Deltagande i leverantörsteamet tillsammans med strategisk inköpare och kvalitetsledare
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom inköp samt ett par års arbetslivserfarenhet inom området
- Har ett affärssinne och en god förståelse för inköpsprocessen
- Har tidigare erfarenhet av inköpsmodulen i affärssystemet IFS, eller erfarenhet av liknande affärssystem
- Har en god systemvana samt goda kunskaper inom Officepaketet
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Är ok med att genomgå en säkerhetsprövning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Övrig information
Plats: Karlskoga
Startdatum: 2 december
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231