Operativ inköpare, Västerås

Operativ inköpare, Västerås

Arbetsbeskrivning

Operativ inköpare, Västerås

Just nu söker vi på Jobzone by Jobandtalent en inköpare till ett sammansvetsat inköpsteam inom industribranschen i Västerås. Teamet består av ca 15 personer blandat med juniora och erfarna inköpare. Låter det intressant? Då ska du fortsätta att läsa!

Är du på jakt efter ett jobb där du får kombinera både dina sociala färdigheter och dina kunskaper inom inköp? Vi söker dig som motiveras av att ha många kontaktytor, som är självgående och som trivs med ett varierande arbete både i industrimiljö och på kontor.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med mycket goda chanser till förlängning.

Om jobbet

I din roll som inköpare ansvarar du för att verksamhetens planerade inköpsbehov blir hanterade och genomförda i tid. Du kommer bland annat att köpa in komponenter, material och tillverkningstjänster som behövs i produktionen. Rollen kommer att innebära stort ansvar där du kommer att säkerställa att inköpen blir rätt material/tjänst, till rätt pris och levererat i tid. Du kommer dessutom att arbeta mycket administrativt i system och din goda systemvana kommer att komma väl till användning som inköpare. I din nya roll kommer du att ha många kontaktytor inom organisationen, med leverantörer och med de strategiska inköparna samt hjälp av det egna inköpsteamet. Du kommer dessutom att rapportera nyckeltal kring lagerstatus och leverantörer samt hantera fakturor, kvalitetsavvikelser. Vidare kommer du att uppdatera systemet med orderbekräftelser och ankomstdatum.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Planera och göra inköp av råmaterial och/eller komponenter utifrån produktionens behov

- Arbeta med processförbättringar och hitta lösningar på problem

- Ansvara för den operativa kontakten med leverantörer

- Administrera och uppdatera systemet med lagerstatus, nyckeltal och avvikelser

Om dig

Vi tror att du som söker är kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann. Vidare tror vi att du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att ta till dig ny information samt ändra om efter nya förutsättningar. Som person är du analytisk och resultatinriktad och har lätt för att skapa relationer. Vidare är du en lösningsorienterad person som ser helheten och förstår hela leveranskedjan. Att kunna läsa sig till information, förstå och följa instruktioner både på svenska och engelska är av yttersta vikt, då det finns hårda krav på dokumentation och uppföljning.

Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik/ekonomi eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet av operativt/strategiskt inköpsarbete
- Goda systemkunskaper MS Office paketet (Gärna från stora ERP-system, alternativt flera olika)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!


Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Nevenius
070-1678514

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2023

Besöksadress

Terminalvägen 47
None

Postadress

Terminalvägen 47
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024