OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra nuvarande inköpare kommer påbörja sin föräldraledighet i höst därför letar vi nu efter en operativ inköpare till ett föräldravikariat.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har drygt 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Vad innebär det att jobba på vår inköpsavdelning?
Att bygga långsiktiga relationer internt och externt är avgörande för vår inköpsenhet som idag består av en variation av anskaffare, avropare, operativa inköpare, taktisk inköpare vi är för närvarande 10 personer. Som Operativ Inköpare så kommer du vara involverad i en eller flera av följande arbetsuppgifter.
• Fullt avtalsansvarig för x leverantörer( Förhandling, EDI, grunddata m.m)
• Säkra försörjningen av varor och tjänster från våra leverantörer…
• Leverantörsutveckling och utvärdera utifrån krav på kvalité, pris, miljö och leveransprecision.
• Inprisförhandlingar och löpande kontroll av råvara och valutautveckling.
• Upprätta och omförhandla leverantörs avtal
• Löpande genomföra leverantörsbedömningar och utvärderingar
• Säkerställa att gällande lagstiftning bevakas och följs
• Löpande KPI uppföljning på vårat och våra leverantörers prestationer
Organisationen är platt och alla rollerna på inköp hos oss rapporterar direkt till Inköpschef.
Vi vill att du
• Har relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och brinner för Inköp och Logistik
• Gillar att ha uppsatta mål, och att mål är till för att slås
• Deltar och utvecklar vårt LEAN arbete på Inköp
• Är modig och vågar utmana både dig själv och omgivningen
• God analys och uppföljningsförmåga
• Anser att kvalité är viktigt
• Sprider teamkänsla
• Duktig kommunikatör med en stark trovärdighet
• Förmåga att arbeta självständigt med stort driv och engagemang
• Förmåga att bygga starka, långsiktiga interna och externa relationer.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office
Meriterande
• Erfarenhet från av M3 och JDAär meriterande
• Goda Excel kunskaper
Placeringsort: Örebro
Vi tillämpar löpande urval varpå vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 31 Maj 2021. Kontaktperson för tjänsten är Inköpschef Kebba Conteh, 070-374 32 09