Operativ inköpare/materialplanerare till ett globalt företag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Är du nyutexaminerad inom inköp och logistik och sugen på att förvärva praktiska kunskaper och erfarenheter? Då kan det vara dig vi letar efter! För uppdrag hos kund söker vi nu en operativ inköpare/materialplanerare till ett globalt företag i Västerås.

Detta är ett bemanningsuppdrag och du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Poolia under tiden för uppdraget. Uppdraget förväntas starta 2 maj 2016 och pågå tom 30 november 2016. Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare hos vår kund ansvarar du för  inköp, materialtillgång samt lagerhantering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Samla in, analysera och tolka data avssende exempelvis försäljnings- och inköpstrender och materialtillgång
- Utveckla och kommunicera rapporter
- Lösa uppkomna problem och komma med konstruktiva förbättringsförslag avseende arbetsprocesser
- Bidra med systemsupport till kunder
- Se till att material finns tillgängligt i rätt mängd och i rätt tid
- Optimera påfyllningsprocessen
- Förse leverantörer med prognoser och inköpsordrar
- Faktura verifikation och kontroll av frakter
- Mätning och utvärdering av leverantörer
- Du verkställer tilldelade inköpsordrar enligt inköpsönskemål och standardförfaranden
- Förse artikel med specifik leveransinformation

 

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk examen inom inköp eller logistik. Vidare talar och skriver du obehindrad engelska och svenska och du ska tycka om att arbeta i en global miljö. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP och i Excel.

Som person är du nyfiken, engagerad och energifull och du är van vid att driva ditt arbete framåt. Du är inte rädd för att uttrycka dina åsikter och du trivs med varierande arbetsuppgifter. Du klarar även av att arbeta i ett högt tempo samt har en god kommunikativ förmåga.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Åsa Thorstensson
asa.thorstensson@poolia.se
Anna-Karin Skoog
anna-karin.skoog@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enlig överenskommelse
  • Heltid. Tillträde: 2 maj 2016 Visstidsanställning till 2016-11-30
  • Publicerat: 21 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024