OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
AIT Umeå utvecklar automatiserade och kundanpassade mobila materielhanteringsutrustningar främst för storskalig flygplanstillverkning och inom koncernen specialiserade på Automated Guided Vehicles, dvs. hjuldrivna materialhanteringslösningar. Vi är ett komplett företag som erbjuder helhetslösningar från idékoncept, konstruktion, egen tillverkning till leverans av färdig och driftssatt produkt hos kund. Vi erbjuder även kundspecifika automationslösningar, robotceller och fixturer samt svetsade konstruktioner och byggnadssmide. Vi har sedan starten 2006 levererat ca. 200 maskiner samt ett antal designer och delsystem. Läs gärna mer på www.aitumea.se
Vill du arbeta på ett företag som hjälper kunder lokalt, regional och globalt och som ligger i framkant när det kommer till teknikutveckling? Vi söker nu en operativ inköpare/projektassistent till bolagets avdelning för projektledning. Vill du arbeta i en fartfylld roll med stor variation och många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker!
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare/projektassistent på AIT har du en bred roll med stor variation i dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med inköp- och materialförsörjningsprocessen från ax till limpa, vilket innebär ett övergripande ansvar för orderadministration avseende materialförsörjning av direkt material till produktion i rätt tid samt till rätt kvalitet. Detta innefattar bland annat ansvar för beställning, bevakning och granskning av inköpsorder, hantera leverans-/kvalitetsavvikelser samt följa upp åtgärder i samband med materialbrister. Det ingår även att vara behjälplig vid offertintag, registrering/underhåll av leverantörer, hantering av reklamationer och inköp av förbruknings- och kontorsartiklar. Utöver detta kommer du också att stötta projekt- och ekonomiavdelningen med olika administrativa uppgifter vid behov.
Du har många kontaktytor så väl internt som externt och ansvarar för att upprätthålla kontakt med leverantörer, ta emot besökare i receptionen och svara i växeln.
Du rapporterar till Chef för projektavdelningen.
Din profil
Vi tror att du är i början av din karriär med något eller några års arbetslivserfarenhet och har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, handel och logistik, industriell ekonomi eller motsvarande. Du har ett teknikintresse och erfarenhet av ritningsläsning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom tillverkande produktion och kunskaper inom materialförsörjning. Vidare har du god vana av att arbeta i affärssystem samt i Office-paketet. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du är en driven, prestigelös och lyhörd person. Du ser vad som behöver göras, tar egna initiativ och trivs med att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra. Du är strukturerad lagd och tycker om ordning och reda. Då du kommer hantera många bollar i luften är det viktigt att du har förmågan att prioritera samt trivs med att knyta kontakter och skapa långsiktiga relationer.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emelie Wijk på 0733-51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 15 september.