Operativ inköpare/Purchaser till kund i Jönköping - Poolia

Arbetsbeskrivning

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/operativ-inkoparepurchaser-till-kund-i-jonkoping-poolia. Vi ser fram emot din ansökan!


/ Jönköping / Operativ inköpare/Purchaser till kund i Jönköping
Inköpare
Operativ inköpare/Purchaser till kund i Jönköping
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som operativ inköpare och vill arbeta på ett dynamiskt och innovativt företag? Vi söker nu en engagerad och noggrann operativ inköpare till kund i Jönköping.
Tjänsten är initialt på konsultbasis under 6 månader och möjlighet för övergång i anställning direkt till kund finns för rätt person efter konsulttidens slut. Önskat startdatum är i juli.
Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten
I rollen som operativ inköpare på ansvarar du för att säkerställa leverans av planerade behov till företagets produktion, som präglas av en stor projektfokus. Du är med och utvecklar arbetet och ser till att varor finns för leverans på ett resurseffektivt sätt. Då inköpen hos detta kundföretag innefattar tekniskt komplexa lösningar ställer det krav på kvalitet, flexibilitet och samarbete både internt och externt. Du kommer att ha mycket kontakt med leverantörer, men likaväl internt med flera olika enheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov
• Beställning och leveransbevakning
• Kostnadsuppskattningar
• Hantering av leverantörsuppföljning
• Flödesoptimering
Du rapporterar till Inköpschef
Arbetstid: Heltid, Kontorstider måndag till fredag
Ort: Jönköping
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom supply chain och gärna tidigare erfarenhet inom inköp. Vidare har du förståelse för information- och materialflöden och är van att arbeta i olika affärssystem. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
För att trivas i rollen som operativ inköpare behöver du vara ansvarstagande, proaktiv och lösningsorienterad. Du har förmåga att agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målet. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga, kan fatta snabba beslut samt tycker om att ha många kontaktytor och samarbeten både internt och externt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Stad
Jönköping
Publicerad
13 juni
Sista ansökningsdag
30 juni
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
71706
Rebecca Levinsson

Dela

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 19 juli 2024

Postadress

None
., .

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024