Operativ Inköpare/Supply Chain Planner

Operativ Inköpare/Supply Chain Planner

Arbetsbeskrivning

ICA Gruppen är ett är Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
På ICA får du möjlighet att arbeta med några av Sveriges mest spännande varuflöden. Du kommer att tillhöra ICAs varuplanering som med hjälp av ett av världens modernaste replenishmentsystem styr ICAs varuflöde från leverantör till butik för de ca 30 000 artiklarna i ICAs sortiment. Varje dag plockas ca 800 000 förpackningar på ICAs lager och varuplaneringens huvuduppgift är att säkerställa rätt lagernivåer för att möta butiksbehovet, samt att utveckla ICAs logistikflöden för att stärka ICAs konkurrenskraft.
Arbetsuppgifter
Som Operativ Inköpare/Supply Chain Planner har du ett stort och viktigt ansvar för ICAs varuförsörjning. Du ansvarar för ca 30 leverantörer och köper varor för ca 20 MSEK per vecka. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta med logistik på riktigt i ett av Sveriges mest omfattande och spännande logistikflöde.
Du ansvarar för att säkerställa ICAs leveransförmåga till butikerna och att ICA på rätt sätt balanserar leveransförmåga, lagernivåer och minimerar överlager. Du underhåller och uppdaterar prognoser, lägger order och ansvarar för den operativa dialogen med leverantörerna. Du har ett stort ansvar att själv ta initiativ till en operativ och taktisk dialog med leverantörerna för att säkerställa ett optimalt varuflöde. Tät kontakt med ICAs interna funktioner så som Sortiment & Inköp och våra Lagerenheter är en förutsättning för att nå de nyckeltal du ansvarar för. I rollen ingår också att ständigt förbättra ICAs varuflöden och interna processer, det gör du genom att själv driva mindre förbättringsarbeten eller genom deltagande i större förbättringsprojekt.
Din profil
Du har teoretiska och praktiska kunskaper inom Supply Chain Management och Logistik. Högskoleutbildning och utbildning inom logistik är meriterande.
Att vara analytiskt lagd samt att ha stor förståelse för siffror är viktigt i rollen. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt samt lätt för att ta egna beslut och göra riktiga prioriteringar, även när tiden är knapp. Du har ett stort eget driv och en vilja att genomföra förbättringar.
Du tycker om att arbeta med människor och är positiv till/drivande i att knyta nya kontakter med andra människor. God förmåga att kommunicera på ett professionellt plan i tal och skrift både på svenska och engelska är ett krav.
Anställningsform:
Vikariat
Tillträde:
Snarast möjligt
Kontaktuppgifter:
Yosef Mansour, Supply Chain Manager, yosef.mansour@ica.se
Sista dag för ansökan:
2021-10-29 Urval görs löpande.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås Västerås
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

Hallsta Gårdsgata 7-9
Västerås

Postadress

Hallsta Gårdsgata 7-9
Västerås, 72138

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024