OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helge Nyberg AB är en internationell aktör med försäljning av deras truck- och vagnkoncept i 60 länder. Deras huvudkontor med både utveckling och tillverkning har funnits i Ulricehamn sedan starten 1958. Produktvarumärket Ergobjörn har utvecklats med fokus på att göra vardagen bättre och enklare för deras kunder. Med deras långa erfarenhet som specialister på intern materialhantering tillsammans med att alltid ha kunden i fokus, gör att de levererar standardprodukter och kundanpassade lösningar av hög kvalitet. De arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning och anser att kollegor med olika bakgrund ger en än mer inkluderande kultur där alla kan trivas och växa på lika villkor. I Ulricehamn arbetar idag 45 personer och företaget omsätter ca 100 MSEK. Läs mer på www.helge-nyberg.com
Vill du arbeta i ett härligt gäng i ett familjärt tillverkningsbolag?
Arbetsuppgifter
I rollen som Operativ Inköpsansvarig ansvarar du för att utföra bolagets dagliga inköp och säkerställa bästa leveranssäkerhet. Utöver detta kommer du även arbeta med att utveckla inköpsarbetet, optimering av lagernivåer, systemvård, inventeringar och orderflöden. I rollen kommer du att arbeta med kontinuerlig leverantörsbedömning samt leverantörsvärdering med ansvar för att sluta avtal när det gäller volymer och priser. Du medverkar även i produktutveckling genom sourcing av material och har en tät dialog med alla avdelningar på företaget.
Funktionen är i ett spännande skede som innefattar utveckling av processflöden och som på sikt innefattar ett större ansvar för artikelupplägg och strukturer. Du ingår i Operationsgruppen tillsammans med produktion och lager som rapporterar till Operations Manager. Tjänsten är placerad i Ulricehamn.
Din Profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Vi ser det som viktigt att du har stor förståelse och erfarenhet av inköpsprocessen med vana att kontakta leverantörer. För att lyckas i rollen behövs en mycket god samarbetsförmåga såväl internt inom bolaget som externt. Med en flexibilitet och anpassningsförmåga har du lätt för att skapa egen struktur för ditt arbete och drivs av att skapa förtroendefulla relationer med leverantörer.
Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande samt har en god kommunikativ förmåga. Du har en god förståelse för både produkter och tillverkning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Helge Nyberg erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling! Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Helge Nyberg med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan senast 24 maj 2024!