Operativ inköpsansvarig till HordaGruppen

Operativ inköpsansvarig till HordaGruppen

Arbetsbeskrivning

Söker du en utvecklande roll inom inköp där du får mycket ansvar och kan påverka processerna? Vi söker dig som är i början av din karriär eller dig som har hunnit samla på dig några år inom området för en långsiktig anställning hos oss på HordaGruppen.

HordaGruppen är en underleverantör till en rad världsledande kunder inom främst fordon- och verkstadsindustrin som tillverkar produkter i polymera material. Med erfarenhet som sträcker sig snart 50 år bakåt i tiden levererar HordaGruppen avancerade produkter med en kombination av olika material till sammansatta komponenter. Brinner du för tekniska produkter, verksamhetsutveckling och tydliga resultat så finns det en god chans till att du känner dig hemma här!

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpsansvarig kommer du att ansvara över uppgifter som berör inköp och upphandlingsfrågor. Du kommer att ha daglig kontakt både med kunder och leverantörer samt arbeta nära övriga interna funktioner så som marknad & försäljning, utveckling & projekt, kvalité och produktion. Du blir också ansvarig för att driva förbättringar och utveckling inom inköpsområdet.

I rollen ingår arbetsuppgifter som:

*Ansvara för att leverantörsbedömningar samt kvalitetssäkring av leverantörer genomförs.
*Sätta upp strategiska mål och följa upp företagets inköpsverksamhet.
*Upprätta inköpsavtal inom ledningens fastställda regler och ramar.
*Ansvara för inköpsförhandlingar med leverantör.
*Inköp vid framtagning av nya kundprojekt i samarbete med företagets projekt- och utvecklingsfunktion.
*Arbeta långsiktigt för att minska företagets materialkostnader genom att exempel förhandla med befintliga leverantörer samt hitta alternativa material och alternativa leverantörer.
*Sköta internrevisionen.

Du erbjuds att få arbeta på ett kreativt expanderande bolag som du får växa och utvecklas med. De arbetar tillsammans i team och förväntar sig att du alltid är redo att hjälpa till där det behövs och samarbetar med företagets samtliga funktioner för att skapa lönsamma affärer. Dina åsikter och ditt arbete kommer vara viktiga!

Din profil
Vi söker dig som vill anta utmaningen att jobba med inköp på HordaGruppen. Då tjänsten innebär daglig kundkontakt är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Som sökande är du systematisk, strategisk och har en stor administrativ förmåga. För att trivas i rollen tror vi även att du är stresstålig och har lätt för att hålla flera bollar i luften.

Meriterande:

*Tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp.
*Teoretisk utbildning inom inköp.
*Erfarenhet av arbete inom bilindustrin eller/och polymera material.
*Erfarenhet av Monitor.

HordaGruppen erbjuder dig en viktig och ansvarsfull roll i en verksamhet som är under stark utveckling. Du får möjlighet att arbeta i en flexibel organisation som präglas av starkt kundfokus, innovativa problemlösningar och samtidigt en familjär prägel med korta beslutsvägar och bra stöttning. Du får möjlighet att driva projekt inom inköp och utvecklas både professionellt och personligt.


Övrig information
*Placeringsort: Horda
*Arbetstid: Kontorstider mån-fre
*Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning
*Lön: Individuell lönesättning
*Start: Efter överenskommelse

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

HordaGruppen har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm på telefon 073 320 56 36.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Med snart femtio års erfarenhet av utveckling och konstruktion när det gäller plast och gummidetaljer är vi den trygga och flexibla samarbetspartnern för främst fordon och verkstadsindustrin som tillverkar produkter i polymera material. Vi erbjuder att vara med våra kunder från idé till färdig produkt, där vi kan hjälpa till med produktutveckling samt prototyp- och serie-tillverkning. Vi har flera tillverkningsmetoder; formsprutning, extrudering och formblåsning med mera. I kombination med våra moderna monteringsanläggningar kan vi på ett följsamt sätt möta våra kunders krav vad gäller kvalité, snabba leveranser och kostnadseffektiva lösningar.

Vi har de senaste åren satsat mycket på automatisering för att hitta konkurrenskraftiga lösningar ofta i kombination med vision-system och pokayoke-lösningar. Bolaget har verksamheter i Bor och Horda i Sverige, Bielsko-Biala i Polen och Suzhou i Kina. Bolaget är certifierat enligt IATF-16949, ISO-9001, -14001 och ingår i industrikoncernen, AnVa Industries.

Läs gärna mer på https://hordagruppen.com/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 5 augusti 2022

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024