Operativ inköpsassistent till Winn Scandinavia i Örebro

Operativ inköpsassistent till Winn Scandinavia i Örebro

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Winn Scandinavia letar nu efter nästa stjärna till sitt team! Här trivs du som är driven, strukturerad och älskar planering. Vill du få möjlighet att komma till en arbetsplats som präglas av en familjär och vinnande atmosfär, då kan tjänsten som operativ inköpsassistent vara rätt för just dig!

ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER

I rollen som operativ inköpsassistent hos Winn Scandinavia kommer du ha ett heltäckande ansvar för det operativa inköpsarbetet. Du kommer att vara en viktig kugge i processen att alltid ha rätt produkt hemma i rätt tid. Din arbetsdag är både dynamisk och varierad. Med ett högt tempo kommer du att ingå i ett tight team.

Tjänsten innebär bevakning av order och analyser av försäljning. Vidare är du delaktig i vår sortimentplanering. Som operativ inköpsassistent kommer du ha kontakt med våra leverantörer, utvinna rapporter samt utföra andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ha mycket kontakt med våra internationella partners och varumärken som vi direktimporterar, samt med speditörer. Tjänsten är placerad i Örebro på Winn Scandinavias huvudkontor där det idag arbetar ungefär 30 personer.

Tjänsten passar dig som har arbetat med operativt inköp tidigare, eller i en roll med mycket planering och leverantörsfokus. Här får du sköta löpande beställningar, order och försäljningsanalyser. Du är även ansvarig för sortimentplanering och import. Vidare har du tät kontakt med leverantörer över hela världen.

Som operativ inköpsassistent till Winn Scandinavia kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Hantera beställningar & inköp
• Uppföljningar och leverantörskontakter
• Sköta import från England, Tyskland, USA samt Asien bland annat
• Statistikuppföljningar
• Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter
• Stötta resten av teamet med operativt och strategiskt inköpsarbete

Winn Scandinavias kultur och värderingar är det som leder dem, deras attityd och beteende – varje dag. Winn Scandinavia drivs av värdegrunden "Tillsammans, med glädje och kvalitet". Det är värdeorden som Winn Scandinavia lever efter varje dag och som genomsyrar allt de gör. Winn Scandinavias värderingar bygger på äkta solidaritet och styrkan i att nå mål tillsammans. De stöder varandra för att uppnå framgång. Denna framgångssaga får du vara en del av.

PERSONPROFIL

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Du vill få möjligheten att komma till en tjänst där du får nytta av din noggranna och strukturerade sida. Det är även ett krav att du arbetat med engelska språket i tal och skrift tidigare.
Det är viktigt att du trivs i en organisation med högt arbetstempo och många kontaktytor, även med högt ställda krav och förväntningar.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Kontorstider

Plats: Örebro

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM WINN SCANDINAVIA:

Historien om Winn Scandinavia börjar med de två tomma händerna på en hängiven entusiast. Vi kompromissar aldrig om kvalitet och håller alltid fast vid våra ambitioner och mål. Skapa rätt produkter och möjligheter för våra kunder, medarbetare och företag genom engagemang, kunskap och glädje.

Idag har företaget 70 anställda, 7 butiker, flertalet e-handelskanaler, 10 nordiska agenturer och flera egna varumärken som exporteras till ett 20-tal länder.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om oss: http://www.winnscandinavia.com/

Sökord: inköpare, inköp, operativ inköpare

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 3 november 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024