operativ inköpschef

operativ inköpschef

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en lyhörd och handlingskraftig person som uppskattar ett omväxlande arbete där du kan utvecklas? Vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt.
Som operativ inköpschef på Svealandstrafiken ser vi att dina personliga förmågor är starka inom affärsmässighet samt att du har en helhetssyn för hela bolaget. Som chef är du en i teamet och har lätt för att samarbeta med andra. Vi värdesätter en stabil person som jobbar utifrån en coachande och tillitsfull ledarstil.

Vi vill att du är en handlingskraftig person med förmåga att styra processer och se helhet i större projekt. Du trivs med att arbeta med effektiva metoder och uppskattar ett omväxlande och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas och växa. Du tycker om att vara en del av en kultur där olikheter får ta plats och där det är högt i tak. Du är lyhörd och bidrar gärna till att de du arbetar med växer och utvecklas i sitt arbete. Du är med och utvecklar kreativa lösningar för att stå stark inför nya utmaningar.
På Svealandstrafiken är det inköpsgruppen som stödjer företaget i inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. I gruppen stödjande roll ingår även att förvalta och följa upp ingångna avtal, driva utvecklingsarbete samt att genom utbildningsinsatser säkerställa regelefterlevnad inom organisationen.

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga uppdrag som operativ inköpschef är att:
• Ha det övergripande ansvaret för upphandlingsgruppen där du är gruppchef och har ansvar för tre medarbetare
• Tillsammans med gruppen utveckla väl fungerande arbetsprocesser kring inköp och upphandling inom hela koncernen. Kommande år kommer fokus bland annat att ligga på avtalsuppföljning,  och optimering av bolagets leverantörsportfölj.
• Tillsammans med gruppen utveckla upphandlingsprocessen till att bli mer strategisk och proaktiv, vilket bland annat innebär att framställa, förvalta och kommunicera styrande och stödjande dokument
• Ansvara för egna upphandlingsuppdrag vilket innebär att upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag, genomföra upphandlingar, medverka vid eventuella förhandlingar och utforma kontraktshandlingar

Kvalifikationer
Vi vill att du har:
• Högskole- eller universitetsutbildning inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• Mycket god kunskap om upphandlingsprocessen, LUF samt LOU
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Körkort krävs då resor ingår i tjänsten

Meriterande är:
• Tidigare ledarerfarenhet
• Kunskap och erfarenhet om kategoristyrning
• Erfarenhet av arbete i TendSign
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser att egenskaper som - relationsskapande, strukturerad, trygg, prestigelös, kommunikativ samt pedagogisk är viktiga för denna roll.

Om företaget
Svealandstrafiken – en stolt samhällsbyggare

Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.

Vi har 1050 medarbetare och 325 bussar fördelat över 8 bussdepåer och 2 kontor. Mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn. Och även om vi har en bit kvar, är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare.

Vi jobbar ständigt med optimering och utveckling av våra arbetssätt. För oss är det viktigt att man trivs på jobbet och att vi tillsammans jobbar emot Svealandstrafikens gemensamma mål. Vi hjälps åt att hålla ordning och reda - det är A och O. Vårt dagliga arbete ska genomsyras av vår värdegrund - SVEA - Samverkande, Värdeskapande, Engagerade och Ansvarstagande.

Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024