Operativ inköpschef, Crem International

Operativ inköpschef, Crem International

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att få arbeta i ett dynamiskt globalt företag som expanderar och nyanställer lokalt? Trivs du med att arbeta både strategiskt och operativt? Vill du få möjlighet att få påverka din utveckling och framtid? Vill du tillhöra ett glatt gäng som har en stark ambition och framtidstro? Nu har du chansen!

Om tjänsten
Som Operativ inköpschef på Crem International blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att säkerställa inköpsförsörjningen av reservdelar och maskiner och följa upp leveranser. Till en början blir det att säkerställa rätt grunddata i affärssystemet för att sedan frekvent och löpande följa upp leveranserna. Här kommer du att få förmånen att styra upp, utveckla och förbättra våra inköpsprocesser. Initialt kommer du att arbeta 100% operativt för att senare övergå till delvis strategiska arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta nära dina övriga kollegor i Åmotfors, försäljning och Inter Companys i Kina, UK, Spanien och Tyskland gällande leveranser och orderstatus.

Du rapporterar direkt till Operation Manager.

I din roll som Operativ inköpschef kommer andra arbetsuppgifter ingå så som:
- Se till att prestandamålen uppfylls gällande in- och utleveranser
- Hålla ERP-systemet uppdaterat gällande leverantörsdata, leveransdatum, ledtider, säkerhetslager etc.
- Prognostisering
- Uppföljning och rapportering av KPI:er
- Lageroptimering

Tjänsten som Operativ inköpschef är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är placerad i Åmotfors. Efter ett par månaders introduktion på plats finns möjligheter att utföra arbetet på distans med en hybridlösning på 50% om så önskas.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning inom lämpligt område, möjligtvis inom logistik eller teknik. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper via yrkeslivet. Här kommer dina gedigna och mångåriga inköpserfarenheter väl till pass. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i såväl tal som skrift.

Vidare ser vi att du är en person som tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. Du har ett flexibelt förhållningssätt och är prestigelös. Självklart är du en person som har en naturlig fallenhet för att analysera situationer för att finna nya lösningar. Du har också lätt för att planera och följa upp ditt arbete mot uppställda mål.

Brinner du för utveckling av processer och utveckling? Har du en stor vilja att ge service och tycker om att samarbeta, ställa upp för andra och dela med dig av dina erfarenheter? Har du dessutom ett stort eget driv där du själv söker upp utmaningar inom ditt område? Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen till oss!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Crem International
Crem International tillverkar och marknadsför kaffemaskiner under tre starka varumärken – Coffee Queen, Expobar och Spengler för kontor, restauranger, catering och livsmedelsbutik. Med ett branschledande sortiment säljs våra produkter via återförsäljare på den globala marknaden i mer än 90 länder. Crem Internationals produktionsanläggningar och försäljningskontor finns i Sverige, Kina, Spanien, England och Tyskland.

Vår ambition är att vi ska vara bäst i klass då det gäller leveranssäkerhet och produkter.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2022-04-10. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operativ inköpschef, Inköpschef, Purchasing Manager, Inköpare, Logistik, Teknik, Åmotfors, Värmland, Hybrid, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 14 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


25 november 2024

21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024