Operativ IT Inköpare till välkänd dagligvarukedja

Operativ IT Inköpare till välkänd dagligvarukedja

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för inköp och trivs du som bäst när du får vidareutveckla och effektivisera processer? Har du dessutom några års erfarenhet av operativt IT inköp och inom avtalshantering/administration? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en självgående, analytisk och lyhörd inköpare till ett längre konsultuppdrag till en välrenommerad dagligvarukedja med placering  i Solna.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som IT inköpare kommer du främst:
-  hantera många operativa inköp och orderläggning inom de olika kategorierna IT konsulter, hård- och mjukvara, samt bistå kollegorna i operativa inköpsaktiviteter inom dessa kategorier
- vara sammanhållande, förvaltande och koordinerande av befintliga systemstöd 
såsom e-signeringsverktyg, inköpssystem, avtalsdatabaser
-  koordinering av mindre vidareutveckling för vissa systemstöd

Omfattningen av uppdraget är 100 % 
Uppdragsperioden med start så snart som möjligt och fram till den 31 december 2022

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- några års erfarenhet av operativt IT inköp och avtalshantering/administration
- en passion för att effektivisera administrativa processer i alla led för att säkra värde, effektivitet och avveckla ”waste”
- är trygg i din yrkesroll samt att prioritera i din vardag 
- har jobbat i processorienterat inköp, gärna i ett source to pay system
- använder Microsoft plattformen obehindrat framförallt excel
- har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Önskvärt om du har erfarenhet av E-signeringsverktyg (t ex Adobe Sign)

För att lyckas i denna roll ser vi att du som person besitter följande egenskaper:
- du trivs med relationsbyggande och med att ta kontakt med kollegor och andra  intressenter
- är analytisk
- är en teamplayer
- är självgående och har insikt i ”change managment”

De är en komplex organisation som rollen är placerad med en digitaliseringsagenda och många olika intressenter, vilket innebär att dina ”change management” egenskaper kommer att vara väl använda.

Ansökan
Senast 2022-05-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024