Operativ IT Support Manager sökes till Din Bil i Hammarby

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en prestigelös och driven Support Manager till vårt huvudkontor i Stockholm. Du kommer att planera, prioritera, leda och fördela, det operativa arbetet för IT-supporten inom Din Bil Sverige samt även vid behov arbeta operativt i supporten. Din supportpersonal finns på kontor i Stockholm och i Göteborg. Tjänsten innebär att du har fullt personalansvar för fyra medarbetare inom Din Bil Sveriges IT-support.

Du ansvarar för att upprätthålla standard på klienter, för all applikationspaketering till klienter och för teknisk projektledning vid förändringar och utrullningar. Du ansvarar även för resursallokering i IT-supporten, för att underhållsavtal och supportavtal kopplade till funktionen hålls aktuella och för att dokumentation, process och rutinbeskrivningar rörande konfiguration, standardisering och paketering av Din Bil gruppens klienter upprättas och efterlevs. Tjänsten innehåller även projektledning i projekt relaterade till supportfunktionen.

Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Din Bil Sverige.

Om företaget

Din Bil Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG och representerar varumärkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Skoda, Audi, Seat och Porsche på de svenska storstadsmarknaderna. www.dinbil.se


Din profil

Du har troligtvis tidigare i din karriär arbetat som tekniker eller har liknande erfarenhet av Support Management eller Service Management. Du har mycket goda kunskaper om kvalitativ drift och support av system och applikationer i komplexa miljöer och erfarenhet av klientdistribution. Vi söker dig som har tidigare ledarskapserfarenhet och personalansvar. Då resor är en del av vardagen är körkort ett krav.

Du har djup kunskap inom Microsofts operativsystem, klient och serverplattform och infrastruktur tjänster såsom AD, DNS och DHCP. Vi värdesätter kunskap av SAN och DRP, av nätverk och kommunikation (LAN, WAN, WLAN, VLAN och TCP/IP). Du har god förståelse för Asset Management. Erfarenhet av ITIL är meriterande.

Du är en person som har känsla för service, har god social kompetens och ett strukturerat arbetssätt. Vi söker dig som har god ledarskapsförmåga, som är ansvarsfull och får saker gjorda. Du har inga svårigheter att prioritera, planera och målstyra ditt arbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson: joel.claeson@2complete.se // 084454344


Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 december 2016

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


27 november 2024

IT-Chef till Mondi Dynäs

IT-Chef till Mondi Dynäs

27 november 2024

IT Manager to Samsung

IT Manager to Samsung

26 november 2024

25 november 2024