Operativ IT- systemansvarig

Operativ IT- systemansvarig

Arbetsbeskrivning

Finnvedens Lastvagnar är Sveriges största privata återförsäljare av Volvo Lastvagnar, med verksamhet på 20 anläggningar i Småland, Blekinge, Skåne, Västergötland och Värmland. Företaget bedriver försäljning av Volvo Lastvagnar, service av lastvagnar och bussar, försäljning av reservdelar samt tillhandahåller tilläggstjänster så som finansiering, hyrlast och serviceavtal. Bolaget omsätter ca 1,3 miljard kronor och har ca 350 anställda. Finnvedens Lastvagnar ingår i Liljedahl Group som omsätter cirka 12 miljarder kronor och har drygt 1 400 anställda.


Läs mer på www.finnvedenslast.se.




Vi söker en IT-systemansvarig som ska ta ett övergripande ansvar för de affärs- och stödsystem som vår verksamhet är beroende av.

Rollen är operativ med ansvar för IT-avdelningens dagliga drift, men du förväntas även bidra i det strategiska arbetet i samverkan med CFO, som du också rapporterar till.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- projektansvar
- budgetansvar
- allmän 2nd och 3rd line IT-support mot interna användare
- handleda, supportera och utbilda slutanvändare
- kontinuerlig utveckling av våra IT-plattformar
- kravställare mot samarbetspartners inom IT

 
Detta kan du
Vi tror att du har mångårig erfarenhet och en bred IT-kompetens och är redo för ett övergripande ansvar i en geografiskt spridd organisation med stark Volvo-anknytning. Har du erfarenhet av att pedagogiskt handleda slutanvändare och är en people person blir du än mer intressant för oss. Förmodligen känner du dig trygg med mycket av nedanstående:

- Erfarenhet av att kravställa vid inköp av system och IT-tjänster.
- Erfarenhet av och kunskap om Citrix och molntjänster.
- Erfarenhet av och kunskap om Microsofts infrastruktur/produkter.
- Erfarenhet av och kunskap om SQL, det är även meriterande med annan databashantering.
- Erfarenhet av större affärssystem, i form av implementering/upphandling.
- God kunskap kring IT-säkerhet, nätverk, systemadministration och Microsoft Windows miljöer.

 
Detta är du
Du gillar att ta projektledarrollen och har förmågan att fånga helheten tillsammans med våra samarbets-partners. Du har ett inbyggt driv med kapacitet att ta bollen i mål och följer kontinuerligt IT-områdets utveckling. Precis som vi har du ett starkt kundperspektiv och vill i alla lägen leverera god service.

Stämmer detta på dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Har du inget färdigt CV? Bekymra dig inte om det, slå en signal och berätta lite om dig själv så tar vi det därifrån, tfn: 036-328162. 

Hos oss får du en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. Vi är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre än vad vi var igår.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administration
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 2 april 2020

Liknande jobb


Service Owner/Tjänsteägare till Capio

Service Owner/Tjänsteägare till Capio

27 december 2024

23 december 2024

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

20 december 2024