Operativ Koordinator

Operativ Koordinator

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.



Din vardag som Operativ Koordinator
SOS Alarm har från november 2016 ett avtal med Region Stockholm där du som Operativ Koordinator utgör en nyckelroll i såväl att säkerställa den operativa driften av Stockholms ambulansresurser. Som Operativ Koordinator är din huvudsakliga uppgift att stödja och leda de prehospitala enheterna, samt att delta i både den strategiska och operativa planering av den prehospitala verksamheten. Vi behöver nu stärka upp vårt team med en operativ koordinator.

Tjänsten är placerad på SOS-centralen i centrala Stockholm. Start enligt överenskommelse, med dygnet runt-tjänst.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig som har erfarenhet inom ambulanssjukvården en roll med övergripande ansvar för ambulanssjukvården i ett team med högt i tak och en härlig kultur. Hos oss på SOS Alarm erbjuder vi våra SOS:are goda utvecklingsmöjligheter och stort ansvar. Hos oss på SOS-centralen i Stockholm är det dessutom alltid nära till skratt och vår kultur är vår styrka.



Vi söker dig
Vi söker nu dig som tidigare arbetat inom ambulanssjukvården och har mycket god kunskap kring de medicinska riktlinjer som gäller. Du är antingen undersköterska med eftergymnasial påbyggnadsutbildning i ambulanssjukvård (ambulanssjukvårdare) eller ambulanssjuksköterska. Utöver detta har du genomgått katastrofmedicinsk ledningsutbildning och god kännedom om Region Stockholms regionala katastrofmedicinska plan.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 20 maj 2022.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Cafer Saygin, cafer.saygin@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 8 oktober 2022

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

8 november 2024

8 november 2024