Operativ Kundtjänstchef

Operativ Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Jehander är en av de ledande leverantörerna av sand, berg- och grusmaterial till bygg- och entreprenadindustrin. Under våren 2021 kommer vi även kraftigt att bygga ut vårt sortiment av kvalitetsjordar. Våra största volymer säljer vi till andra företag men även privatpersoner köper våra produkter till villa, trädgård och fritidshus.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Vi har behov av att stärka upp kundservice-teamet i syfte att vara rätt rustade inför framtida mål och framgångar. Vi söker därför en operativ Kundtjänstchef till vårt huvudkontor i Marievik, Stockholm. Vi behöver ha en organisation som dels kan hantera belastningstoppar och samtidigt kunna använda lugnare perioder till att stärka upp och avlasta försäljningsorganisationen.

För att passa i rollen som operativ Kundtjänstchef ser vi gärna att du har erfarenhet av ledarskap från liknande tjänster. Som person är du en driven och positiv problemlösare med hög servicekänsla. Du trivs i en miljö där det händer mycket under en arbetsdag och kan snabbt fatta självständiga beslut när situationen kräver det. Att sätta laget före jaget är en bra grundinställning samtidigt har du inga problem att ta ansvar och kan skapa driv i ditt eget arbete. Du är professionell och kommunikativ då arbetet innebär mycket kontakt såväl internt som externt. Du har modet och energin att positivt utmana och utveckla enheten i linje med uppsatta målsättningar. Vidare ser vi att du är flexibel och följsam då förutsättningarna kan förändras och du kan behöva strukturera om dagen. Du rapporterar till försäljningschefen, Sverige.

I dina arbetsuppgifter ingår:


• Leda gruppen mot uppsatta mål genom tydligt ledarskap och positiv energi.
• Utveckla en mer säljande kundservice.
• Personalansvar för hela gruppen i Stockholm (4st) och en medarbetare i Gävle.
• Hantering av kundtjänstorganisationen utifrån schemaläggning och daglig drift.
• Tillsammans med försäljningschefen definiera lämpliga mål och arbetsätt som utmanar gruppen och samtidigt bidrar positivt till de övergripande företagsmålen.
• Löpande utvärdera funktionens prestation (grupp och individ) utifrån olika typer av statistik och annan tillgänglig data och vid behov genomföra nödvändiga justeringar.
• Ansvara för den externa relationen och agera operativ motpart till vår externa transportledning (ex. uppföljning av avvikelser, utveckla gemensamma arbetssätt).
• Ca 50% tjänst som operativ kundtjänstmedarbetare.

Övriga krav: 


• Gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i Microsoft paketet, framförallt Excel.
• Sälj och Marknads erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Ledarskapserfarenhet
• Erfarenhet av förändringsarbete

Urval sker löpnade under annonsperioden. Tillsättning så snart som möjligt och efter ömsesidig överenskommelse.
Sand & Grus AB Jehander ingår i HeidelbergCement-koncernen, en av världens största byggmaterialproducenter och marknadsledande inom produktområdena ballast, cement och betong. Koncernen har cirka 55 000 medarbetare på över 3 000 platser i fler än 50 länder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jehander
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024