Operativ kundtjänstchef till Sollentunahem

Operativ kundtjänstchef till Sollentunahem

Arbetsbeskrivning

Sollentunahem AB är ett allmännyttigt bostadsbolag om ägs i sin helhet av Sollentuna kommun.

På Sollentunahem är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att den lever upp till de förväntningar våra hyresgäster och vår ägare har på oss. Vi har vi höga ambitioner och arbetar för att bli en förebild och inspiration för andra i branschen. Nu söker vi en engagerad kundtjänstchef som vill vara med och bidra till Sollentunahems fortsatta utveckling! Det här är rollen för dig som är en trygg ledare, som brinner för kundservice och utvecklingsarbete och som vill vara med på Sollentunahems spännande förändringsresa där din insats gör skillnad.

Utvecklingsorienterad kundtjänstchef sökes till Sollentunahem!

Om tjänsten

Som kundtjänstchef hos oss får du en omväxlande och bred roll med ansvar att driva och utveckla bolagets kundtjänstenhet. Du har personalansvar för fem medarbetare, samt fullt budget- och verksamhetsansvar. Kundtjänstchefen arbetar utöver uppdraget som chef även operativt i bolagets kundtjänst och rapporterar till Kundcenterchefen.

Ditt uppdrag innebär att leda och utveckla vår kundtjänst och internservice till en verksamhet med hög servicenivå som fungerar som en "första linje" gentemot både våra externa kunder och internt mot hela vår organisation. Du inspirerar och skapar aktivt goda förutsättningar för medarbetarna att arbeta mot bolagets process- och servicemål och initierar och driver kvalitéts- och förbättringsarbete gällande metodik av ärenden och kommunikation till kunder. Vi är måna om att kunna bemöta våra nuvarande och även framtida hyresgäster och företag på bästa sätt. Vi jobbar därför aktivt med att utveckla kundtjänstens digitala lösningar för våra tjänster och för vår service där du som kundtjänstchef har en viktig roll.



Din bakgrund och person

Vi söker dig som brinner för att utveckla kundservice, driva förändringsarbete samt utveckla team. Du ser möjligheter i en expansiv organisation och vill vara med och påverka den fortsatta utvecklingen. Du har en eftergymnasial utbildning, flerårig erfarenhet från att arbeta i en kundtjänst samt en ledande roll med ansvar att leda, driva och utveckla arbetet inom en kundtjänstverksamhet, gärna från fastighetsbranschen eller annan bransch med kundärenden av hög komplexitet.

Som chef är du tydlig och närvarande. Du har ett coachande förhållningsätt och kan inspirera ditt team genom ditt brinnande engagemang och intresse för medarbetaren och verksamheten. Du är en person med tydliga ledaregenskaper som värdesätter gott samarbete och är bra på att skapa förutsättningar för effektiva team och att utveckla medarbetare. Du är innovativ och har en god initiativförmåga för att utveckla och optimera verksamhet samt relaterade processer. Du är också en strukturerad och organiserad person som har både strategiskt och operativt fokus. Du är positiv och lösningsorienterad och har alltid kunden i fokus.

Du har erfarenhet från förändringsarbete, god IT- och systemförståelse och dina kunskaper i både svenska och engelska är mycket goda.

Din ansökan

Om du tycker att tjänsten som kundtjänstchef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta är du varmt välkommen att söka. I denna rekrytering samarbetar Sollentunahem med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Du söker tjänsten via www.jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval, sista dag att söka tjänsten är dock 2021-06-06.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se alt. 08-736 11 26.

Välkommen med din ansökan!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sollentunahem utvecklar och förvaltar cirka 5 100 hyreslägenheter, 170 lokaler samt 2 400 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har nära 80 medarbetare och hade 2020 en omsättning på 407 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2010-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse.

Läs gärna mer på www.sollentunahem.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentunahem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 7 juni 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024