OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
Center for Bionics and Pain Research (CBPR) är ett tvärvetenskapligt samarbete mellan Sahlgrenska universitetssjukhuset, Göteborgs universitet, och Chalmers tekniska högskola, som syftar till att utveckla och kliniskt implementera nya tekniker för att återställa sensomotorisk funktion och lindra smärta på grund av sensomotorisk nedsättning.
Vi kan erbjuda dig
Vi erbjuder en arbetsmiljö med högt tempo och utvecklande arbete där världsledande forskning bedrivs tillsammans med ambitiösa och multidisciplinära forskare och kliniker i en internationell miljö.
Arbetsuppgifter
Som operativ ledare förväntas du:
- Hantera den dagliga driften och samordning av verksamheten
- Fungera som verksamhetens primära administrativa kontaktpunkt, hantera utrymmesallokering och fungera som primärt stöd på plats för forskningsaktiviteter
- Dokumentera policyer, praxis, procedurer och initiativ för verksamheten; säkerställa efterlevnad av universitetets och lämpliga skol-/högskolepolicyer; säkerställa korrekt intern kontroll och förvaltning
- Utveckla driftsplaner inklusive driftsbudget och personalbehov när verksamheten växer
- I samråd med föreståndare, hantera operativa medel; säkerställa efterlevnad av budget och alla tillämpliga finansiella policyer, procedurer och krav.
Strategiskt arbete
- Samarbeta med föreståndare och annan personal för att utveckla verksamhetens strategiska inriktning inklusive planering och implementering av kort- och långsiktiga mål
- Etablera inklusive planera, designa och implementera protes och smärtkliniker för klinisk tekniköverföring av verksamhetens forskning
- Skriva och/eller skapa rapporter och presentationer
- Hjälpa till med insamling och utveckling och uppsökande verksamhet i samarbete med skola/högskolor, innovationspartners och universitetet
- Underlätta utvecklingen av interna forum och möten för att säkerställa optimal kommunikation och samarbete mellan forskargrupper.
Forskningsstöd
- Hjälp till att identifiera större förslagsmöjligheter och samordna förslagsinlämningar med lämpliga partners
- Arbeta med partnerenheter för att hantera relationer och avtal med industriella partners
- Stödja forskningsverksamhet med avseende på medicinsk innovation
Marknadsföring och PR
- Säkerställa korrekt samordning med interna enheter för all intern och extern kommunikation
- Arbeta med interna kommunikations och marknadsförings teams, utveckla och implementera planer för att skapa synlighet för verksamhetens arbete
- Arbeta med partnerenheterna inom sjukvården för att underlätta tekniköverföring, utveckla relationer med industrin och för att skapa synlighet för verksamheten.
Fler arbetsuppgifter kan tillkomma vid utveckling av verksamheten.
Vem söker vi?
Kvalifikationer:
- Kandidat eller masterexamen inom naturvetenskap, medicin eller likande arbetserfarenhet
- Erfarenhet inom utveckling av medicinteknik
- Erfarenhet inom kliniska studier
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Erfarenhet inom sjukvårdens policyers och processer
- Du måste ha utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska
Meriterande:
- Erfarenhet inom MDR och kvalitetsledningssystem
- Erfarenhet inom forskning
- Erfarenhet inom skrivande av bidrag för forskningsstöd
- Ledarskapserfarenhet inom forskning
- Erfarenhet inom projektledning, inklusive budget samt PR
För att lyckas i tjänsten behöver du vara en noggrann, strukturerad och detaljorienterad person med social kompetens och flexibilitet i utförandet av arbetet. Du skall kunna arbeta självständigt och i grupp. Du ska ha en förmåga att tänka strategiskt, utveckla och implementera budgetar och hantera prestationsförväntningar. Du ska också ha vision och energi som krävs för att leda en organisation med tvärvetenskaplig forskningsinriktning.
Andra viktiga kvalifikationer är utmärkta muntliga och, ännu viktigare, skriftliga svenska- och engelskkunskaper.
Tjänsten avser en projektanställning på ett år med chans till förlängning.
Välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.