Operativ logistiker inom inköp

Arbetsbeskrivning

PMC Hydraulics AB, som ingår i PMC Hydraulics Group, utvecklar och tillverkar kundspecifika hydraulaggregat och systemlösningar till kunder inom Mobila system, Marina och Industriella applikationer samt Energi. Komponentförsäljning, service och support hanteras rikstäckande från någon av våra sex orter i Sverige. Företaget har ca 150 anställda och omsätter drygt 400 MSEK.
Vi behöver under en period förstärka vår avdelning för att vidareutveckla kvaliteten på vår masterdata, samt jobba med löpande uppgifter inom avdelningen. Nu söker vi dig som är nyutexaminerad inom logistik/teknik med en god problemlösningsförmåga.
Operativt inköp består av sex personer och ingår i avdelningen Supply Chain. Huvudsakligt ansvar är inköp och leveransbevakning av komponenter till kundorder och till produktion vid någon av våra två produktionsanläggningar.
Din ansökan önskar vi senast den 17 juni 2016 och urvalet görs löpande. Önskat tillträde i början av augusti.

Dina arbetsuppgifter
• Att hantera behov och anskaffa direkt material mot produktionsorder och kundbehov• Leveransbevakning av allt material och hantering av ev. tillkommande fraktkostnader• Framtagning av statistik• Uppdatering av produkt och pris data i vårt affärssystem• Bidra i analys av data för dimensionering av säkerhetslager, beställningspunkter och lageroptimering• Hantering av ordererkännande, uppdatering av avvikande data mellan order och ordererkännande samt viss fakturahantering



Din bakgrund
• Högskoleutbildning, gärna inom logistik eller teknik• God teknisk förståelse och intresse• Goda kunskaper i MS Office och särskilt Excel, gärna erfarenhet från affärssystemet Microsoft      Dynamics• Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi tror att du nyligen avslutat eller vill ta en paus i dina studier på högskola eller universitet.

Dina egenskaper
Som person är du strukturerad med bra problemförståelse. Du har förmåga att tänka systematiskt och med god insikt och förståelse för konsekvenser. Du har lätt för att sätta dig in i och utföra tilldelade arbetsuppgifter. Vidare är du resultatorienterad, positiv har en god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta med andra.
 
 

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren.
Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Provanställning Heltid
  • Publicerat: 3 juni 2016

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023