OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens historiska museers uppgift är att främja kunskapen och intresset för Sveriges historia samt att bevara och utveckla det kulturarv som myndigheten förvaltar. Vår verksamhet ska vara en angelägenhet för alla människor i samhället. Hos oss finner du en familj av välkända museer: Ekonomiska museet – Kungliga myntkabinettet, Hallwylska museet, Historiska museet, Livrustkammaren, Skoklosters slott, Sveriges museum om Förintelsen och Tumba bruksmuseum. Inom myndigheten finns också uppdragsverksamheten Arkeologerna med kontor runt om i landet.
Om jobbet
I tjänsten ansvarar du för myndighetens fastighets- och kontorsservice. Du samordnar beställer och följer upp den löpande servicen av lokaler, inredning och gårdar. Arbetet sker i nära samverkan med fastighetsägarna och museernas personal.
Du kommer att ha din arbetsplats förlagd till kvarteret Krubban på Östermalm men arbetet kommer även att ske vid myndighetens andra lokaliseringar. Myndigheten hyr de flesta av sina lokaler av Statens fastighetsverk och rollen förutsätter att du vet hur du ska agera som professionell hyresgäst och beställare.
Det är mycket viktigt att du är ansvarstagande och självgående. Arbetsuppgifterna består i att sköta och ansvara för service och löpande drift av våra lokaler utifrån ett hyresgästperspektiv. Du planerar, driver och samordnar allt som rör skötsel av fastigheter och kontor. Exempel på detta kan vara – fastighetsservice, lokalvård, kontorsservice, felanmälan. Du kommer att leda eller vara delaktig i ommöblerings- och lokalutvecklingsprojekt. Praktiskt arbete förekommer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Samordna underhåll- och serviceåtgärder i samverkan med verksamheten och fastighetsägare
• Driva och genomföra mindre bygg-, möblerings- och inredningsprojekt
• Assistera i större byggprojekt
• Ha tillsyn och säkerställa god ordning i allmänna utrymmen, kontor, innergårdar och förråd
• Samordna service och underhåll av myndighetens utrustning
• Ta emot, felsöka, hantera och följa upp felanmälningar för lokaler och utrustning
• Beställa och ta emot hantverkare
• Ansvara för att möbler och inredning hålls i gott skick
• Ansvar för inventering av möbler, inredning och utrustning
• Montera och demontera kontorsutrustning, beslag och byggnadstillbehör
• Ansvara för att följa upp avtal för post, kaffe, frukt, lokalvård, godsmottagning, leasningavtal för mattor, sanitetsprodukter, återvinning m.m.
• Mäta, dokumentera, kontrollera temperatur och klimat mot hyresavtal
• Ha operativ kontakt med fastighetsägare
Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att planera, organisera och skapa en struktur i ditt arbete. Du är serviceinriktad och utåtriktad, lyhörd och stresstålig. Du har ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt och har lätt för att samarbeta med andra samt skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
• Minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God vana av driftsamordning
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Gymnasieexamen
• B-körkort
Det är meriterande om du har:
• YH-utbildning inom området
• Liftutbildning
• Erfarenhet av byggprojekt och byggprocesser
• Har arbetat inom Facility Management
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Du ansöker genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Sista ansökningsdag är 2022-11-27.
Välkommen med din ansökan!