OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På INTERSPORT är siktet inställt på våra kunder – det är för dem vi finns till. Varje dag som vi öppnar våra dörrar är en match, där vårt uppdrag är att ge service i världsklass och överträffa våra kunders förväntningar. Vi är på en oerhört spännande resa då vi med högt tempo och full kraft bygger och formar ett nytt INTERSPORT.
Vi söker nu en kommunikativ och noggrann ledare som vill vara med oss på resan!
Om oss
Vi på INTERSPORT finns runt om i Sverige, där vi erbjuder butiker med ett brett sortiment av sportutrustning som inspirerar till både hälsa och träningsglädje. Vår affärsidé är att skapa lönsamhet genom att sälja sport och sportmode till privatpersoner, föreningar och företag som söker ett aktivt och hållbarare liv. Vägen dit är våra medarbetare som har engagemang, kunskap och tillgänglighet via alla våra försäljningskanaler, där vårt fokus är att ge En köpupplevelse i Världsklass!
Nu söker vi dig som har lång erfarenhet inom lön och som vill leda ett professionellt och serviceinriktat löneteam på INTERSPORT- världens största sportkedja!
Arbetsuppgifter
INTERSPORTs lönefunktion på Servicekontoret i Mölndal har i uppdrag att på ett effektivt och noggrant sätt administrera och bereda lön för alla medarbetare i INTERSPORTs butiker, på Servicekontoret och för Löplabbet. Löneavdelningen utgör även ett stöd för butikschefer, regionchefer och avdelningschefer i lönerelaterade frågor samt avtalsfrågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som operativ lönechef kommer att vara:
• Bereda lön för all personal på huvudkontoret samt lager och andra enheter som du är ansvarig för
• Bistå butikschefer, regionchefer och avdelningschefer med hjälp i lönerelaterade frågor.
• Säkra och följa upp samt utveckla satta rutiner
• Löpande utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner för gruppen
• Vara uppdaterad och delta i samordning mellan Lön, HR och Ekonomi i frågor såsom avtalsskrivning, bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar och andra personaladministrativa områden
• Rapportera till myndigheter såsom Fora, SCB, Svensk Handel, Kronofogden, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket etc
• Månads- och bokslutsrapportering till ekonomiavdelningen
Kvalifikationer
• Arbetslivserfarenhet som lönespecialist
• Erfarenhet av att vara i en ledande roll
• Erfarenhet av lönesystemet Agda
• Vana att processa många löner
• Gymnasiekompetens med efterföljande yrkesutbildning/högskoleutbildning i löneadministration
• Erfarenhet eller utbildning i Handelsavtalet är meriterande
• Erfarenhet av schemaläggningssystemet Quinyx är meriterande
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en naturlig ledare som är noggrann och har viljan att skapa god struktur. Viktigt för oss är även att du är en flexibel teamspelare, positiv och prestigelös.
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75%-100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat där din sociala förmåga värderas högt.
På ekonomi- och lönefunktionen arbetar vi målmedvetet med internutbildningar och erfarenhetsutbyte och vill ge dig en möjlighet att växa med stort eget ansvar.
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.